لینک های دسترسی

Breaking News

فعالان مسلمان کالیفورنیا تلاش دارند عید و نوروز شامل رخصتی‌های رسمی شود


فعالان مسلمان در ایالت کالیفورنیای امریکا خواستار شامل شدن روزهای عید و نوروز در جمع رخصتی های رسمی این ایالت شده اند.

فعالان و نمایندگان جوامع مسلمان در کالیفورنیا در شهر سکرمنتوی این ایالت در یک گردهمایی درخواست نامهٔ را به این هدف به مجلس نمایندگان و سنای ایالتی سپردند.

دراین درخواست نامه همچنین تامین دیگر حقوق مسلمانان از جمله دسترسی زندانیان مسلمان به عبادت و پوشش مخصوص برای زنان زندانی مسلمان پیشنهاد شده است.

جواد رحیمی، فعال سیاسی افغان مقیم کالیفورنیا، به صدای امریکا گفت: "جمع بزرگی از فعالین کالیفورنیا گرد هم آمدیم تا با وکلای منتخب و سناتور ها در مرکز کالیفورنیا صحبت کنیم تا این ها را تشویق کنیم که این سه لایحه را که از طرف کمیته روابط مسلمانان به دولت امریکا پیشنهاد شده را تصویب کنند تا به قانون تبدیل شود."

سمیع صافی، فعال سیاسی دیگر مقیم کالیفورنیا، گفت:"دادخواهی امروز ما بخاطر حمایت از سه لایحه است که کارمندان و اطفال مسلمان در مکاتب در روز های عید رخصت باشند و زندانی ها هم از حقوق اسلامی برخوردار شوند."

این گردهمایی زیر عنوان "روز مسلمانان" همه ساله در مقر دفتر والی کالیفورنیا برای یک روز برگزار می شود که روز دوشنبه برای دوازده همین سال از این روز تجلیل شد.

فرشته احرار، کارمند شورای روابط مسلمانان امریکا و هماهنگ کنندهٔ برنامهٔ "روز مسلمانان"، به صدای امریکا گفت: "ما در سراسر امریکا ۳۵ دفتر داریم و هدف از ایجاد این دفتر محافظت از حقوق مدنی شهروندان است و همچنان می‌خواهیم مسلمانان را بیشتر تقویت کنیم و برای حقوق شان داد خواهی کنیم."

مسلمانان یک بخش بزرگی از جامعه چندین ملیتی ایالت کالیفورنیا را تشکیل میدهند. دراین ایالت پیروان تمامی ادیان، بشمول مسلمانان از آزادی کامل برای عبادت و مناسک دینی شان برخوردار هستند، مسلمانان اما، درتلاش اند تا روزهای دینی شانرا را وارد تقویم رسمی این ایالت سازند.

XS
SM
MD
LG