لینک های دسترسی

Breaking News

جستن ترودو حکومت جدید کانادا را تشکیل می دهد


جستن ترودو: نتایج انتخابات پارلمانی آن کشور را زادۀ یک سیاست مثبت، دیدگاه مثبت، خط مشی و کار مشترک مردم می باشد
جستن ترودو: نتایج انتخابات پارلمانی آن کشور را زادۀ یک سیاست مثبت، دیدگاه مثبت، خط مشی و کار مشترک مردم می باشد

حزب لبرال کانادا با کسب ١٨۴ کرسی در پارلمان آن کشور، برندۀ انتخابات پارلمانی کانادا گردید و قرار جستن ترودو رهبر آن حزب به حیث صدراعظم جدید، حکومت جید کانادا را تشکیل بدهد.

جستن ترودو در جمع از هواداران خود در شهر مونتریال آن کشور بیان داشت که رای دهندگان پیام واضح برای اوردن تغییر در حکومت را فرستاده اند.

آقای ترودو که ۴٣ سال عمر دارد و دومین صدراعظم جوان کانادا محسوب می شود، نتایج انتخابات پارلمانی آن کشور را زادۀ یک سیاست مثبت، دیدگاه مثبت، خط مشی و کار مشترک مردم آن سرزمین خواند.

حزب لبرال آقای ترودو توانست که از جمع ٣٣٨ کرسی در پارلمان کانادا با کسب ١٨۴ کرسی برندۀ انتخابات پارلمانی آن کشور گردد. حزب محافظه کار با کسب ١٠۴ کرسی توانست در ردۀ دوم و حزب جدید دموکراتیک با کسب ٣٦ کرسی در ردۀ سوم نتایج این انتخابات قرار گرفتند.

نتایج انتخابات شام گذشتۀ کانادا توانست تا به شکل واضح به حکومت ٩ سالۀ ستیفن هارپر محافظه کار خاتمه ببخشد.

آقای هارپر ضمن قبول شکست حزبش در این انتخابات، بیان داشت که تصمیم مردم کانادا هیچگاه غلط بوده نمی تواند.

ستیفن هارپر که به جمع از هواداران خود صحبت می کرد، اشتراک مردم را در چهل و دومین انتخابات پارلمانی کشورش ستود و کانادا را یکی از دموکراسی های پایدار در جهان خواند.

در یک اعلامیۀ نشر شده از سوی حزب محافظه کار آمده است که آقای هارپر از سمت رهبری این حزب نیز استعفا داده است. در این اعلامیه همچنان آمده است که ستیفن هارپر از اعضای این حزبش خواسته است تا یک رهبر مؤقت را معرفی نمایند.

XS
SM
MD
LG