لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس؛ بیماران سرطان در معرض بیشتر مرگ


یک پژوهش منتشر شده در نشریه لانست نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سرطان دو برابر بیشتر از دیگران درمعرض مرگ ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ قراردارند.

مطالعه روی بیش از ۹۰۰ بیمار در ایالات متحده ، کانادا و اسپانیا نشان می دهد که به هراندازهٔ که سرطان پیشرفته باشد به همان اندازه میزان مرگ و میر در میان این بیماران افزایش می یابد.

بیماران مبتلا به سرطان که توانایی انجام کارهای روزمره را ندارند، نسبت به بیماران سرطان که بیشتر فعال اند زیادتر در خطر اند.

پژوهشگران در این مطالعه بررسی کرده اند که چه تعداد افراد در جریان ۳۰ روز پس از تشخیص بیماری کووید۱۹ جان باخته اند.

با تایید مطالعات قبلی، پژوهشگران این مطالعه نیز دریافته اند که مردان، افراد سن بلند، اشخاص که از پیش به یک یا چند بیماری مصاب بوده اند و آنانی که سگرت دود می‌کنند بشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری کووید۱۹ قرار دارند.

اما دریافت کیموتراپی و استفاده از دوای ضد سرطانی پس از چهار هفته از تشخیص بیماری کووید۱۹ باعث موارد بیشتر مرگ ناشی از این ویروس نشده است.

متخصصین شامل در این مطالعه گفته اند که نتایج حاصله نشان می‌دهد که مریضان سرطان با وضعیت خوب می‌توانند دوای مناسب ضد سرطان را دریافت کنند.

اما مریضان که توانایی فعالیت های روزمره را نداشته یا بیماری آنان در حال پیشرفت است باید در مشوره با داکتر سود یا ضرر دوای ضد سرطان را بررسی کنند.

پژوهشگران می‌گویند که نتیجه گیری قطعی در این خصوص دشوار است، زیرا مرگ و میر می‌تواند از سبب امراض ضمیموی نیز باشد.

XS
SM
MD
LG