لینک های دسترسی

Breaking News

رقم واقعات کروناویروس در افغانستان از مرز ۱۴۵۰۰ گذشت


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته ۸۶۶ واقعۀ مثبت کروناویروس در این کشور ثبت شده که بیشتر این واقعات در کابل است.

این وزارت امروز ۳۰ می (۱۰ جوزا) اعلام کرده است که با ثبت این واقعات، شمار مجموعی بیماران کووید۱۹ در افغانستان به ۱۴۵۲۵ نفر رسیده است.

به گفته این وارت در یک شبانه روز گذشته سه فرد مبتلا به کروناویروس در ولایت‌های پکتیا، لوگر و فاریاب جان باخته اند که با این حساب شمار موارد مرگ ناشی از این ویروس در افغانستان به ۲۴۹ رسیده است.

وزارت صحت افغانستان همچنان می‌گوید که تا اکنون ۱۳۰۳ نفر در سراسر این کشور صحت‌یاب شده اند.

بر اساس معلومات این وزارت در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۴۲۵ نمونۀ مشکوک کروناویروس در مراکز تشخیص این ویروس در سراسر افغانستان مورد ارزیابی قرار گرفته که ولایت‌ کابل با ۴۱۱ واقعه، هرات با ۱۷۷ واقعه و بلخ با ۳۹ مورد از سایر ولایات پیشی گرفته اند.

کروناویروس در دسمبر سال گذشته از شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین، منشا گرفت و تا کنون در ۱۸۸ کشور و قلمرو جهان به همه‌گیری مرگبار صحی مبدل شده است.

بر اساس آماری که پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده ارایه کرده است، تا صبح روز ‌شنبه ۳۰ می (۱۰ جوزا) مرگ و میر ناشی از کروناویروس در جهان به بیش از ۳۶۵ هزار نفر و مبتلایان آن به بیش از پنج میلیون و ۹۴۵ هزار نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG