لینک های دسترسی

Breaking News

حملۀ انتحاری در بغلان؛ سه نظامی افغان کشته شدند


آرشیف
آرشیف

مقام‌های نظامی افغان در ولایت بغلان از حملۀ انتحاری با استفاده از موتر بم‌گذاری‌شده بر یک مرکز اردوی ملی افغانستان خبر می‌دهند.

عبدالهادی نظری، سخنگوی قول اردوی ۲۱۷ پامیر در زون شمال‌شرق افغانستان امروز پنج‌شنبه ۱۰ جون (۲۰ جوزا) به صدای امریکا گفت که این حمله ساعت ۲:۰۰ پس از نیمه‌شب انجام شد، اما مهاجم به هدف نرسید.

او افزود: "یک عراده موتر دشمن مملو از مواد انفجاریه بوده در بیز (پایگاه) باغ‌شمال می‌خواسته که خود را داخل بیز بسازد، توسط پرسونل شناسایی شده و از بین برده می‌شود و انفجار داده می‌شود."

وزارت دفاع افغانستان گفته است که سه مهاجم انتحاری در این حمله دخیل بودند و کشته شدند.

سخنگوی قول اردوی ۲۱۷ پامیر گفت که در این رویداد سه سرباز اردو جان باختند و سه تن دیگر زخم برداشتند.

اما بسم‌الله عطاش، یک عضو شورای ولایتی بغلان به صدای امریکا گفت که در این حمله هشت سرباز اردوی ملی افغانستان کشته و ۱۴ نظامی دیگر زخمی شدند.

طالبان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته و از تلفات سنگین نظامیان افغان خبر داده اند.

آمادگی عملیات نظامی در غزنی

پولیس غزنی می‌گوید که نیروهای تازه نفس و کماندو در ولسوالی‌های مقر، آب‌بند و گیلان جابه‌جا شده اند و عملیات پاکسازی ساحاتی که از کنترول خارج شده است، آغاز می‌شود.

حکمت‌الله کوچی، قوماندان امنیه غزنی امروز به صدای امریکا گفت که در ۲۴ ساعت گذشته بین طالبان و نیروهای امنیتی در مرکز غزنی و ولسوالی‌های آب‌بند، مقر و گیلان درگیری رخ داده است که در نتیجه ۵۰ طالب مسلح کشته شده اند.

قوماندان امنیه غزنی همچنان گفت در این در گیری‌ها هفت نیروی امنیتی کشته و چهار نظامی دیگر زخمی شدند.

قوماندان امنیه غزنی گفت که در یک هفتۀ گذشته طالبان بر ولسوالی‌های گیلان، مقر، آب‌بند، اندر، ده‌یک و جغتو حمله کرده بودند.

اما طالبان از تصرف چندین پوسته و سه ولسوالی غزنی در چند روز اخیر خبر داده اند؛ ادعایی که هنوز به گونۀ رسمی تایید نشده است.

XS
SM
MD
LG