لینک های دسترسی

Breaking News

کشته شدن ۱۲ نظامی افغان در حملات طالبان در غزنی و هلمند


دوازده نظامی افغان در دو حملۀ جداگانۀ طالبان در ولایت‌های غزنی و هلمند کشته شدند.

مقام‌های امنیتی ولایت غزنی گفتند که شش سرباز اردو و یک منسوب پولیس در یک کمین طالبان در ولسوالی نوغی آن ولایت و در امتداد شاهراه کابل - کندهار کشته شدند.

خالد وردک، فرمانده پولیس غزنی دوشنبه نهم دسمبر (۱۸ قوس) به صدای امریکا گفت که طالبان پس از کشتن این نیروها، تمامی سلاح و مهمات نظامیان افغان را با خود برده اند.

از سوی دیگر، وزارت دفاع ملی افغانستان اعلام کرده است که در انفجار موتر بمب‌گذاری شده در مقابل یک پایگاه اردو در هلمند، پنج سرباز اردو کشته و چهار سرباز دیگر زخمی شدند.

این وزارت در اعلامیه‌ای گفته است که حوالی ساعت ۱۰ پیش از چاشت روز دوشنبه نهم دسمبر (۱۸ قوس) یک مهاجم انتحاری، موتر باربری نوع مازدا را در مقابل یک مرکز اردو در ولسوالی نادعلی ولایت هلمند منفجر کرده است.

این رویداد پس از آن رخ داده است که به گفته وزارت دفاع افغانستان نیروهای اردو، مهاجم را قبل از رسیدن به هدف شناسایی کرده بودند.

بریالی نظری، ولسوال نادعلی به صدای امریکا گفت که در اثر این انفجار، مرکز نیروهای اردوی ملی تخریب شده و برخی از نیروهای امنیتی زیر آوار‌ ساختمان‌ها گیر مانده اند.

طالبان مسوولیت این دو رویداد را به دوش گرفته و ادعا کرده اند که در هر دو حمله تلفات سنگینی را به نیروهای افغان وارد کرده اند.

XS
SM
MD
LG