لینک های دسترسی

Breaking News

ولسوالی مارجه هلمند پس از چهارسال از تصرف طالبان بیرون شد


عکس آرشیف
عکس آرشیف

وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گوید که نظامیان افغان با راه اندازی یک عملیات بزرگ، ولسوالی مارجه ولایت هلمند را از وجود جنگجویان طالبان پاکسازی کرده و اداره آن را به دست گرفته اند.

به گفته این وزارت، ولسوالی مارجه ولایت هلمند از چهار سال به اینسو تحت اداره طالبان بود.

فواد امان، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی افغانستان، روز یک شنبه اول دسمبر (۱۰ قوس) به صدای امریکا گفت که در این عملیات نظامیان افغان، ۳۷ جنگجوی گروه طالبان به شمول ملا عبدالباری، قوماندان نظامی این گروه در ولسوالی مارجه کشته شده اند.

آقای امان افزود که عملیات‌های نظامیان افغان از آغاز امسال برای تصرف دوبارۀ ولسوالی‌های که در کنترول گروه طالبان قرار دارند، افزایش یافته اند.

او تاکید کرد که در "هشت ماه گذشته ۱۳ ولسوالی از کنترول گروه طالبان خارج شده است" اما ۱۱ ولسوالی دیگر هنوز هم از سوی این گروه اداره می‌شود.

معاون سخنگوی وزارت دفاع افغانستان همچنان گفت که نیروهای بیشتری در ولسوالی‌های که از کنترول گروه طالبان بیرون شده است جابجا شده و روند حکومت داری محلی در حال حاضر به گونۀ "عادی" در آنان ادامه دارد.

گروه طالبان در مورد تصرف دوبارۀ ولسوالی مارجه ولایت هلمند واکنش نشان داده و ادعا کرده اند که جنگجویان این گروه هنوز هم بسیاری از ساحات این ولسوالی را در کنترول شان دارند.

این در حالی است که دیروز شنبه ۳۰ نومبر (۹ قوس) جنرال ظاهر مقبل، قوماندان لوای سرحدی که در عملیات نظامی ولسوالی مارجه نقش مهم داشت، زمانی که می‌خواست از لشکرگاه به ولسوالی مارجه برود، موتر حامل وی با ماین کنار جاده برخورد کرده و کشته شد.

در این انفجار برخی از خبرنگاران محلی نیز زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG