لینک های دسترسی

Breaking News

حمله انتحاری بر یک مرکز امنیت ملی در غزنی؛ نه کشته و ۴۰ زخمی


وزارت داخلۀ افغانستان تایید کرد که در اثر حملۀ انتحاری با استفاده از موتر بم‌گذاری‌شده در مرکز ولایت غزنی، نه نفر کشته و ۲۰ تن دیگر زخمی شده اند.

به گفته مقام‌های غزنی مهاجم انتحاری صبح امروز دوشنبه ۱۸ می (۲۹ ثور) قطعه ۷۰۳ امنیت ملی را آماج قرار داد.

اما طارق آرین، سخنگوی وزارت داخله گفت: "با تاسف طالبان تروریست صبح امروز به دوام جنایات خود در ماه مبارک رمضان، بالای مركز فرهنگی ثقافت اسلامی غزنی حمله موتر بمب انجام داده اند که در نتیجه، نه تن شهید و ۲۰ تن دیگر مجروح گردیده اند."

وحیدالله جمعه‌زاده، سخنگوی والی غزنی به صدای امریکا گفت در این حمله که با استفاده از یک موتر نظامی "هاموی" انجام شد، هفت نفر کشته و ۴۰ تن دیگر زخمی شده اند.

بصیر رامکی، سرطبیب شفاخانه ولایتی غزنی به صدای امریکا گفت که از محل رویداد، ۳۶ زخمی و هفت کشته به این شفاخانه انتقال شده اند که تمام شان نظامی اند.

مقامات گفته اند که وضعیت صحی هشت تن از زخمی‌های این رویداد وخیم است و این حمله خسارات هنگفت مالی را به باشندگان محل نیز وارد کرده است.

'حملۀ غزنی کار طالبان است'

جنرال احمدضیا سراج، سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان طالبان را مسوول حملۀ غزنی خوانده گفته است که هدف این انفجار، ساختمان مرکز ثقافت اسلامی بوده است.

آقای سراج در یک کنفرانس مشترک خبری گفت که بخش‌هایی از این ساختمان تاریخی که "جز هویت مردم افغانستان" به شمار می‌رود، در این انفجار صدمه دیده است.

سرپرست ریاست امنیت ملی افزود که در این انفجار بر کارمندان امنیت ملی که مسوولیت حفاظت از این ساختمان را به عهده داشتند، تلفات وارد شده است.

آقای سراج افزود: "این بار اول نیست که طالبان بالای هویت ما حمله می‌کنند...چیزی که واضح است اینکه طالب دشمن هویت و تاریخ ما است و به اساس هدایات که از باداران شان می‌گیرند به هر شکلی که باشد بالای ای بخش‌ها حملات شان را انجام می‌دهند."

او از دادن آمار دقیق در مورد تلفات نیروهای امنیت ملی در غزنی خودداری کرد.

طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفته اند.

XS
SM
MD
LG