لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد با هزاران بیجاشدۀ داخلی در قندهار و هلمند کمک کرد


کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در افغانستان از ادامۀ کمک‌های نقدی به بیجاشدگان داخلی در این کشور خبر داده و گفته است که در تازه‌ترین مورد، برای هزاران نفر در قندهار و هلمند کمک کرده است.

این کمیشنری ناوقت روز پنجشنبه نهم دسمبر (۱۸ قوس) در صفحۀ تویترش نوشت که تا کنون، ۱۴هزار نفر که در اثر جنگ‌های اخیر در ولایت قندهار و هلمند آواره شده اند، پول نقد دریافت کرده اند.

ملل متحد کمک‌ها بر ادامه کمک‌ها برای رسیدگی به مشکلات اقتصادی بیجاشدگان داخلی در بخش‌های این کشور تاکید کرده است.

در این حال، سازمان بین‌المللی مهاجرت گفته است که کمک‌های زمستانی این سازمان برای هزاران نفر در سراسر این کشور جریان دارد.

این سازمان گفته است که تلاش دارد در ماه‌های پیشرو، برای دست‌کم ۲۰۰هزار نفر کمک کند.

بر اساس معلومات این سازمان، قرار است برای نیازمندان، به ویژه آواره‌گان داخلی در این کشور، مواد ضروری توزیع کند تا آنان از سردی زمستان پیش‌رو در امان بمانند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت همچنین گفته است که در هفته گذشته، هزاران نفر در ولایت‌های، پکتیا، پروان، هرات، بادغیس، غور، لغمان، دایکندی، زابل، سرپل، تخار، فاریاب، غزنی و کاپیسا از این کمک‌ها مستفید شده اند.

این در حالی است که پیش از این سازمان بین‌المللی مهاجرت در افغانستان گفته بود که به گونۀ بی‌طرف به فعالیت خود ادامه خواهد داد، اما به دسترسی بدون مانع و تضمین اینکه کارکنان و ارایه دهندگان خدمات آن بتوانند کمک و خدمات را به ویژه به زنان، دختران و آسیب پذیرترین افراد بدون مداخله ارایه کنند، تاکید کرده بود.

سازمان ملل متحد گفته است که شمار افرادی که با شرایط نزدیک به قحطی در افغانستان زیست دارند به ۸.۷ میلیون نفر رسیده است که در مقایسه با اوایل سال روان سه میلیون نفر افزایش را نشان می‌دهد.

برنامۀ جهانی غذا آمار داده است که حدود ۲۴ میلیون نفر یا ۶۰ درصد جمعیت افغانستان با گرسنگی حاد روبرو اند. این نهاد جهانی هشدار داده است که تا پایان سال روان ۹۷ درصد جمعیت افغانستان زیر خط فقر قرار خواهند گرفت.

این نهاد جهانی تخمین زده است که تا پایان سال روان میلادی حدود ۳.۲ میلیون کودک زیر سن پنج سال در افغانستان به سو تغذی حاد مبتلا خواهند شد.

XS
SM
MD
LG