لینک های دسترسی

Breaking News

تجلیل از عید فطر در قصر سفید


قصر سفید امروز جمعه ۱۴ می (۲۴ ثور) با نشر اعلامیه‌ای از تجلیل عید خبر داده است.

در اعلامیه قصر سفید به نقل از جو بایدن، رییس جمهور امریکا آمده است:"من و جیل [بانوی نخست]‌ منتظر بزرگداشت عید فطر در قصر سفید به روز یکشنبه استیم. ما از دیدن جشن‌های عید در سراسر جهان دلشاد شده‌ایم، اما می دانیم که امسال اوضاع در سرزمین مقدس [بیت المقدس] به شدت بر مسلمانان همه جا، از جمله جوامع مسلمان در ایالات متحده، اثر کرده است. "

درگیری‌ها میان نمازگذاران فلسطینی ‌و نیروهای اسراییلی پنج روز پیش در مسجد الاقصی آغاز شد که در آن بیش از ۳۰۰ فلسطینی‌ زخمی شدند.

به دنبال آن، گروه حماس اسراییل را مورد حملات راکتی قرار داد و اسراییل نیز نوار غزه را که حماس کنترول آنرا در دست دارد، هدف حملات هوایی قرار داد.

در اعلامیه آمده است که فلسطینیان بشمول ساکنان غزه و اسراییلی‌ها مساویانه حق زندگی باعزت، مصوون و امن را دارند.

پیش از این نیز آقای بایدن در صحبت با بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل ابراز امیدواری کرده بود که این جنگ هرچه زودتر پایان یابد.

رییس جمهور امریکا افزوده است:"هیچ خانواده‌ای نباید از امنیت خود در خانه یا محل عبادت خود بترسد. ما بیشتر به کودکان این جوامع فکر می کنیم که فراتر از کنترول خود با آسیب‌ها روبرو اند. "

آقای بایدن در اعلامیه گفته است که ادارهٔ او تلاش دارد تا فلسطینی‌ها، اسراییلی‌ها و سایر شرکای منطقه‌ای را برای ایجاد یک آرامش پایدار در منطقه گردهم جمع کند.

پس از نشر اعلامیهٔ رییس جمهور بایدن، شورای روابط امریکا - اسلام (CAIR)، بزرگترین سازمان حمایت از حقوق مدنی مسلمانان در امریکا ، از همه امریکایی‌ها خواست تا برای "تجلیل مجازی عید در قصر سفید" که روز یکشنبه بصورت آنلاین برگزار می شود، ثبت نام و در آن اشتراک کنند.

XS
SM
MD
LG