لینک های دسترسی

Breaking News

سفیر چین در کابل: محصلان افغان مقیم چین از خطر کروناویروس مصوون اند


سفیر چین در کابل از سلامتی افغان‌های مقیم شهر ووهان چین اطمینان داده و گفته است که آنان از خطر کروناویروس مصوون اند.

وزارت صحت عامه افغانستان یک روز پیشتر از اظهارات سفیر چین اعلام کرد که برای انتقال حدود ۵۰ محصل افغان و خانواده‌های شماری از این محصلان آمادگی کامل گرفته شده است، اما آن وزارت از خطر انتقال این محصلان به افغانستان به دلیل احتمال خطر انتقال کروناویروس توسط آنان، هشدار داده بود.

وانگ یو، سفیر چین در کابل روز دوشنبه سوم فبروری (۱۴ دلو) با فیروزالدین فیروز، وزیر صحت افغانستان دیدار کرده و گفته است که شهروندان افغان در این کشور زیر مراقبت جدی دولت چین قرار دارند.

سفیر چین همچنان در صفحه تویترش اطمینان داده است که تلاش‌ها برای جلوگیری از شیوع این ویروس و کنترول آن در چین ادامه دارد.

وزیر صحت عامه گفته است که در پیوند به وضعیت صحی محصلان افغان در شهر ووهان نگران است و بار دیگر از سفیر چین در کابل خواستار اقدامات در قبال شهروندان افغان شده است.

همزمان با این آقای فیروز گفته است که جلوگیری از انتقال کروناویروس در اولویت وزارت صحت عامه قرار دارد. او به مسوولان صحی دستور داده است تا شمار بسترها را در مراکز صحی کابل و ولایت‌ها که برای مبتلایان احتمالی کروناویروس در نظر گرفته شده است، افزایش دهند.

وزیر صحت افغانستان همچنان خواستار تقویه تیم‌های نظارتی در میدان‌های هوایی و بنادر آن کشور شده است.

این در حالی است که وزیر صحت عامه افغانستان دیروز به خبرنگاران گفت که با انتقال محصلین و خانواده‌های آنان از شهر ووهان چین به کابل ممکن، ۳۰ میلیون نفر در معرض خطر کروناویروس قرار بگیرند.

او همچنان گفت که صحت افغان‌های مقیم شهر ووهان چین، برای حکومت افغانستان مهم است، اما نباید برای انتقال آنان به کابل، تصمیم احساساتی اتخاذ کرد.

XS
SM
MD
LG