لینک های دسترسی

Breaking News

اردوغان: در برابر تهدیدهای اقتصادی ایستادگی میکنیم


رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، گفته است که کشورش در برابر "تلاش کودتای اقتصادی" ایستادگی خواهد کرد.

رئیس جمهور ترکیه که امروز در یک جمع کثیری از هوادارانش در انقره صحبت میکرد، گفت که کشورش با "تهدید اقتصادی، تعزیرات، اسعار خارجی، میزان سود و تورم پولی" روبرو بوده است.

آقای اردوغان این سخنان را پس از آن ابراز داشت که دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، دیروز در اشاره به اندرو برنسن، کشیش امریکائیکه در ترکیه در حبس به سر میبرد، ترکیه یک کشور عنوان کرد که به گفتۀ او "به عنوان یک دوست عمل نکرده است".

دونالد ترمپ همچنان هشدار داد که "ترکیه نمیتواند مردم ما را نگهدارد، خواهید دید که چه میشود".

قبل از این وزیر تجارت ایالات متحده نیز هشدار داد که اگر ترکیه اندرو برنسن، کشیش امریکایی را رها نکند، تعزیرات بیشتر را بر آنکشور وضع خواهد کرد.

در حال حاضر، آقای برانسن در حبس خانگی قرار دارد و قرار است به اتهام دست داشتن در فعالیت های "دهشت افگنی" محاکمه شود. قصر سفید اتهامات علیه این کیشش را رد کرده؛ آنرا اتهامات بی ساس خوانده و انقره را به اسارت گیری متهم کرده است.

در واکنش به هشدار واشنگتن، وزیر تجارت ترکیه گفته است که "ما به اقدامات که از سوی ایالات متحده گرفته شده است، پاسخ دادیم و بر اساس قانون بین المللی تجارت و قواعد سازمان بین المللی تجارت، به این کار ادامه خواهیم داد".

پس از وضع تعزیرات بر دو مقام ارشد حکومت ترکیه و افزایش مالیات گمرکی بر فولاد و المونیم آنکشور از جانب ایالات متحده، ارزش لیره یا واحد پول ترکیه بگونۀ چشمگیر کاهش یافته است.

از آغاز سال روان میلادی، واحد پول ترکیه ارزش خود را در برابر دالر تا ٣٨ درصد از دست داده است.

اردوغان: در برابر تهدیدهای اقتصادی ایستادگی میکنیم
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:31 0:00

XS
SM
MD
LG