لینک های دسترسی

Breaking News

چین امریکا را به ایجاد خطرات امنیتی در تنگهٔ تایوان متهم کرد


اردوی چین روز چهارشنبه ۲۰ جولای (۲۹ سرطان) گفت که ایالات متحده در تنگهٔ تایوان"سازندهٔ خطرات امنیتی" است، زیرا این کشور به طور مکرر در این منطقه اقدامات "تحریک آمیز" را انجام می دهد.

این اظهارات اردوی چین پس از آن بیان شد که یک کشتی جنگی ایالات متحده از مناطق حساس آبی در نزدیکی تایوان عبور کرد.

اما نیروهای بحری ایالات متحده گفته اند که این کشتی جنگی امریکا مطابق قوانین بین المللی به گونه‌ای "معمول" از تنگهٔ تایوان و آب‌های بین المللی عبور کرده است.

ایالات متحده ماه یکبار سفر‌های مشابه را در تنگهٔ تایوان انجام می دهد، اقدامی که موجب خشم چین شده است و بیجینگ این اقدام امریکا را نشانه‌ای حمایت از تایوان، تلقی می کند؛ جزیره‌ای که به صورت دموکراتیک اداره می شود، اما چین ادعای مالکیت آن را می‌کند.

اردوی چین با نشراعلامیه ‌ای گفته است که نیروهای آنان کشتی ایالات متحده را نه تنها "هشدار" داده، بلکه آنرا تعقیب نیز کرد.

در این اعلامیه همچنین آمده است که اقدامات مکرر تحریک آمیز ایالات متحده به وضاحت نشان می دهد که کشتی جنگی امریکا صلح و ثبات را در تنگهٔ تایوان تهدید می کند.

نظامیان چین در این اعلامیه گفته اند که نیروهای آنان همیشه در حالت درجه یک آماده باش اند و از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی خود دفاع می کنند.

اما قوای بحری ایالات متحده گفته است که کشتی جنگی آن از دهلیز تنگهٔ تایوان عبور کرده است که فراتر از سواحلی یک دولت می باشد. قوای بحری امریکا همچنین گفته است که کشتی جنگی آن کشور از آب‌های آزاد اقیانوس آرام عبور و مرور کرده است.

در همین حال، وزارت دفاع تایوان گفته است که کشتی جنگی ایالات متحده از طریق تنگه به سمت شمال عبور کرده و وضعیت در منطقه "عادی" است.

XS
SM
MD
LG