لینک های دسترسی

Breaking News

ادعای تلفات سنگین بر طالبان در ولایت غزنی


مقام‌های محلی در ولایت غزنی از درگیری شدید میان نیروهای امنیتی افغان و مخالفان مسلح حکومت خبر داده و ادعا می‌کنند که در این درگیری تلفات سنگین به مخالفان مسلح وارد شده است.

عارف نوری، سخنگوی والی غزنی به رادیو آشنا - صدای امریکا گفت که در عملیات هوایی و زمینی نیروهای افغان در این ولایت ۳۱ مخالف مسلح کشته و ۱۸ تن آنان مجروح شدند.

آقای نوری افزود که در این درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و مخالفان مسلح در شاهراه غزنی – پکتیکا ۴ تن شامل سه فرد و یک سرباز اردوی ملی کشته و ۷ تن شامل شش فرد ملکی و یک سرباز پولیس مجروح شدند.

او گفت"" دیشب مخالفین مسلح با حفر دو جر در مسیر شاهراه غزنی ـ پکتیکا قصد حمله گروهی بالای مرکز ولسوالی اندر، پوسته های امنیتی شاهراه غزنی ـ پکتیکا و حومه مرکز غزنی را داشتند که قبل از رسیدن به هدف با اقدامات سریع قوای زمینی و هوایی افغان، رو برو شدند".

به گفته مقام‌های محلی، شب گذشته طیاره‌های بدون سرنشین نیروهای خارجی نیز نیروهای امنیتی افغان را در عملیات علیه مخالفان مسلح کمک کرده است.

سخنگوی والی غزنی گفت که این عملیات در مربوطات قریه جات آرزو، شالیز، مناطق اطراف این قریه جات و برخی مناطق ولسوالی اندر صورت گرفته است.

هنوز گروه طالبان دراین باره چیزی نگفته اند.

همچنان به گفتۀ مقام‌های محلی غزنی، در ۲۴ ساعت گذشته در رویدادهای جداگانه ۳ فرد ملکی کشته و ۷ فرد ملکی به شمول مردان، زنان وکودکان زخمی شده اند.

  • 16x9 Image

    ظفر بامیانی

    ظفربامیانی از سال ۲۰۱۱ برای رادیو آشنا صدای امریکا با تهیه گزارش از ولایات بامیان، دایکندی و غزنی کار می کند. ظفر بامیانی از سال ۲۰۰۴ کار رسمی خبرنگاری را به حیث گزارشگر، گوینده خبر و تهیه کننده برنامه های فرهنگی با رادیوی محلی بامیان شروع کرد. ظفر مدت یک سال گزارشگر تلویزیون ملی در بامیان نیز بود. ظفر بامیانی فارغ التحصیل  رشته جامعه شناسی از پوهنتون بامیان است.

XS
SM
MD
LG