لینک های دسترسی

Breaking News

اومیکرون: هشدار سازمان جهانی صحت و تشدید محدودیت‌ها در اروپا


سازمان جهانی صحت روز شنبه ۱۸ دسمبر (۲۷ قوس)‌ گفت که موارد اومیکرون در ۸۹ کشور جهان گزارش شده و هشدار داد که موارد ابتلا به این نوع جدید جهش‌یافته کروناویروس در جوامع شیوع یافته و در ۱.۵ تا ۳ روز دوبرابر می‌شود.

باوجودیکه این سازمان به تاریخ ۲۶ نومبر این نوع کروناویروس را نگران کننده اعلام کرد، اما دانشمندان هنوز هم در مورد این که اومیکرون چقدر خطرناک است، پاسخ دقیقی ندارند.

معلومات ابتدایی نشان می‌‌دهد که این نوع ویروس در مقابل واکسین‌ها بیشتر مقاوم بوده و در مقایسه با نوع دلتای آن سریعتر سرایت می‌کند.

سازمان جهانی صحت گفته است: "هنوز معلومات محدودی در مورد شدت کلینیکی اومیکرون وجود دارد. برای درک مشخصات شدت و چگونگی تاثیر واکسیناسیون و معافیت قبلی، به معلومات بیشتری نیاز است."

در همین حال کشورهای اروپایی بار دیگر محدودیت‌های سختگیرانه‌ را برای مهار کردن موج جدید بیماری کووید-۱۹ ناشی از اومیکرون، اعمال می‌کنند. این رویکرد موجب اعتراض گسترده شهروندان اروپایی شده است.

به گزارش اسوشیتدپرس، با افزایش تعداد موارد کووید۱۹، مقامات در فرانسه و اتریش، محدودیت‌های مسافرتی را تشدید کرده‌اند. همچنین، پاریس آتش‌بازی شب سال نو را لغو کرده است. دنمارک تیاترها، سالون‌های کنسرت، پارک‌های تفریحی و موزیم‌ها را تعطیل کرده است.

بریتانیا و سایر کشورها پس از اینکه معلومات اولیه نشان داد که دو دوز واکسین کووید۱۹ در مقابل گونه اومیکرون موثر نیست، تزریق دوز تقویتی واکسین را سرعت بخشیده اند، و مراکز خرید و فروش، کلیساها، و استدیوم های فوتبال بریتانیا به مراکز واکسیناسیون تبدیل شده‌اند.

در فرانسه، دولت اعلام کرد که از روز چهارشنبه واکسیناسیون کودکان در گروه‌های سنی ۵ تا ۱۱ سال را آغاز خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG