لینک های دسترسی

Breaking News

کانگرس خواستار بررسی اسناد پسر ترمپ شده است


در ادامۀ تحقیقات در مورد مداخلۀ روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠١٦ امریکا، قانونگذاران ایالات متحده خواستار بررسی اسناد پسر رئیس جمهور ترمپ و ده ها تن دیگر شده اند.

کمیتۀ امور قضایی مجلس نمایندگان کانگرس ایالات متحده در نظر دارد که امروز (دوشنبه) با ارایۀ یک پیشنهاد، اسناد مرتبط به ٦٠ تن از کارمندان قصرسفید و وزارت عدلیۀ را تقاضا کند.

هدف از این کار تشدید بخشیدن روند تحقیقات در مورد همدستی ممکن رئیس جمهور دونالد ترمپ با روسیه در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠١٦، میباشد.

رئیس جمهور ایالات متحده بارها هرنوع تبانی با روسیه را رد کرده است.

جیرولد ندلر، رئیس کمیتۀ امور قضایی مجلس نمایندگان کانگرس، گفته است که این کمیته میخواهد تا اسناد پسر بزرگ دونالد ترمپ و رئیس سابق امور مالی نهاد یا شرکت ترمپ را بررسی کند.

رئیس کمیتۀ امور قضایی مجلس نمایندگان کانگرس، پس از آن خواستار اسناد مرتبط به نزدیکا رئیس جمهور ترمپ شده است که مایکل کوهن، وکیل مدافع سابق دونالد ترمپ، هفتۀ گذشته علیۀ مؤکل خود در موارد مختلف اعتراف کرد.

البته پس از کسب اکثریت در مجلس نمایندگان، قانونگذاران دموکرات گفته بودند که تحقیقات همه جانبه خود را در مورد رئیس جمهور ترمپ و حکومتش آغاز خواهند کرد.

لغو حالت اضطرار

در کنار ادامۀ تحقیقات در مورد مداخلۀ روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ٢٠١٦، انتظار میرود که تصمیم اخیر رئیس جمهور ترمپ مبنی بر اعلام حالت اضطرار، برای رای گیری به مجلس سنای کانگرس پیشکش شود.

دونالد ترمپ، برای رسیدگی به وضعیت در سرحد جنوبی و اعمار دیوار مرزی با مکسیکو، حدود بیست روز قبل حالت اضطرار را اعلام کرد.

تصمیم رئیس جمهور مبنی بر اعلام حالت اضطرار از سوی مجلس نمایندگان رد شده است و به نظر میرسد که مجلس سنا نیز آن را رد کند.

کانگرس خواستار بررسی اسناد پسر ترمپ شده است
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:54 0:00

XS
SM
MD
LG