لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت عدلیۀ امریکا ادعای دونالد ترمپ را بررسی میکند


وزارت عدلیۀ ایالات متحده احتمال موجودیت انگیزۀ سیاسی در روند تحقیقات در مورد مداخلۀ ممکن روسیه در انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایالات متحده را بررسی میکند.

وزارت عدلیه این تصمیم را پس از آن گرفته است که رئیس جمهور دونالد ترمپ به روز یکشنبه ادعا کرد که در جریان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، ادارۀ تحقیقات فدرال یا اف.بی.آی، توسط یک مخبرش کمپاین او را بررسی میکرد.

دونالد ترمپ به روز سه شنبه گفت: "تعداد زیاد مردم میگویند که در کمپاین انتخاباتی من جواسیس ادارۀ اف.بی.آی وجود داشت. اگر چنین باشد، این کار یک ننگ برای این کشور خواهد بود. بزرگترین اهانت و یک عمل غیرقانون خواهد بود."

دونالد ترمپ به روز یکشنبه طی یک پیام در تویترش از وزارت عدلیه خواست تا در این مورد تحقیق کند.

انتظار میرود سران تعداد از ادارات استخباراتی ایالات متحده بشمول معاون وزارت عدلیه و دو قانونگذار جمهوریخواه به فردا پنجشنبه با رئیس جمهور ترمپ درقصرسفید ببینند و اسناد محرم در مورد ادعای رئیس جمهور ترمپ را بررسی میکنند.

تعداد از قانونگذاران جمهوریخوا از وزارت عدلیه خواسته اند که در مورد تحقیقات روسیه معلومات بیشتر به شمول بعضی منابع مشخص را ارایه کند.

اما کرستوفر ری، رئیس ادارۀ تحقیقات فدرال یا اف.بی.آی، در مورد این خواست کانگرس هشدار داده است.

به گفتۀ رئیس اف.بی.آی "منابع و روش کاراین اداره باید محفوظ باشد" و افزوده است که "روز که ما نتوانیم منابع انسانی خود را حفظ کنیم، آن روز آغاز کاهش مصؤنیت مردمامریکا خواهد بود".

تعداد از تحلیلگران، تشدید انتقاد رئیس جمهور ترمپ و متحدینش علیۀ موضوع تحقیقات در مورد مداخلۀ ممکن روسیه در انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایالات متحده را بی سابقه و خطرناک میخوانند.

به گفتۀ پال شف برنن، یکی از تحلیلگران در واشنگتن "بسیار خطرناک است که اساسات ادارات تنفیذ قانون را در این کشور تضعیف کنیم و به استقلال کاریشان صدمه برسانیم".

رئیس جمهور ترمپ در حالی موجودیت انگیزۀ سیاسی در روند تحقیقات در مورد روسیه را ادعا دارد که کمیتۀ امور استخبارات مجلس سنای کانگرس، حدود یک هفته قبل مداخلۀ روسیه را به هدف کمک با دونالد ترمپ در انتخابات ریاست جمهوری ٢٠١٦ ایالات متحده، تائید کرد.

روسیه قبلاً هرنوع مداخله در انتخابات ایالات متحده را رد کرده و رئیس جمهور ترمپ نیز همواره تحقیقات در مورد مداخلۀ روسیه و همدستی ممکن نزدیکان خود را با آنکشور، یک دسیسه خوانده است.

وزارت عدلیۀ امریکا ادعای دونالد ترمپ را بررسی میکند
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:08 0:00

XS
SM
MD
LG