لینک های دسترسی

Breaking News

تدابیر جدید برای حل اختلافات در مذاکرات صلح افغانستان


هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان می‌گوید که بحث روی موارد اختلافی اصول مذاکرات صلح پس از این در گروپ‌های کوچک ادامه می‌یابد.

رسول طالب، عضو این هیات با فرستادن پیامی به رسانه‌ها، امروز سه شنبه ۲۰ اکتوبر (۲۹ میزان) گفت که طالبان سه روز پیش پیشنهاد کردند که گروپ‌های کوچک روی موارد مشخص اختلافی کار کنند تا مشکل حل شود.

او گفت: "سه – سه نفر از هردو طرف تعیین شد و دو روز است که این هیات روی موارد اختلافی بحث را شروع کرده، بحث جریان دارد و می‌خواهم روشن کنم که گروه تماس هیچ تغییری نکرده و به کارش ادامه می‌دهد."

این عضو هیات مذاکره‌کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان همچنان گفت که بحث در گروپ‌های کوچک فشرده‌تر است و روند کار را سرعت می‌بخشد.

آقای طالب افزود که به احتمال زیاد امروز نیز بحث میان دو گروپ صورت خواهد گرفت، امیدواری‌ها وجود دارد که با شیوۀ جدید موارد اختلافی حل شود و راه برای بحث روی آجندای مذاکرات صلح باز گردد.

رسیدگی به جنجال‌های احتمالی در جریان مذاکرات به اساس فقه حنفی و اساس پیشبرد مذاکرات صلح دو مورد اختلافی میان هیات‌های مذاکره کنندۀ جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان عنوان شده است.

مذاکرات بین‌الافغانی به تاریخ ۱۲ سپتمبر (۲۲ سنبله) به گونۀ رسمی در دوحه، پایتخت قطر آغاز شد و این گفتگوها به دلیل اختلاف‌ها در ترتیب اصول مذاکرات تا اکنون پیشرفتی نداشته است.

XS
SM
MD
LG