لینک های دسترسی

Breaking News

برنامۀ جهانی غذا: کمک‌های بشری به نیازمندان در افغانستان ادامه میابد


برنامۀ جهانی غذا از ادامۀ کمک‌های بشری به نیازمندان در افغانستان خبر داده و گفته است که در سه ماه گذشته، به ‌ده‌ها هزار نفر در نقاط دور دست این کشور رسیدگی کرده است.

این اداره ناوقت روز دوشنبه چهارم اپریل (۱۵ حمل) در صفحهٔ تویترش نگاشته است که در این مدت توانسته است که کمک‌های بشری را به نیازمندان در ولسوالی شغنان ولایت بدخشان، جوند ولایت بادغیس و لعل و سرجنگل ولایت غور برسانند.

این ادارهٔ ملل متحد افزوده که در سه ماه گذشته، چهارهزار و ۵۰۰ نفر در ولسوالی شغنان، ۱۲هزار نفر در ولسوالی جوند و ۱۲۰هزار نفر در ولسوالی لعل و سرجنگل، از این کمک‌ها مستفید شده اند.

این ولسوالی‌ها از نقاط دور دست و کوهستانی افغانستان اند که مسیرهای آنان به دلیل برف‌باری‌های شدید در فصل زمستان بسته می‌شود.

برنامۀ جهانی غذا همچنین اضافه کرده است که از آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی تا کنون به حدود ۱.۵ میلیون نفر در ولایات بدخشان، بادغیس و غور کمک‌های خوراکی توزیع کرده است.

این اداره همچنین تاکید کرده است که برای رساندن کمک‌های بشری برای نیازمندان در نقاط دوردست و کوهستانی این کشور متعهد بوده و به تلاش‌ها در این خصوص ادامه می‌دهد.

بر اساس آمار ملل متحد، در حال حاضر حدود ۲۳ میلیون شهروند افغانستان گرسنگی حاد را تجربه می‌کند و ۹۵ درصد مردم این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند. این سازمان همچنین گفته است که ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن به کمک‌های فوری نیاز دارند.

این در حالی است که کشورهای کمک‌کننده هفته گذشته در یک کنفرانس بین‌المللی مجازی، که به میزبانی ملل متحد و قطر به منظور جمع آوری کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان برگزار شده بود، کمک به ارزش ۲.۴ میلیارد دالر برای سال ۲۰۲۲ را تعهد کردند.

در این نشست ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا متعهد به کمک مالی شدند. وزارت خارجۀ امریکا پس از این نشست اعلام کرد که ۲۰۴ میلیون دالر دیگر به مردم افغانستان کمک خواهد کرد.

این وزارت همچینن گفت که با این بستۀ مالی جدید، از ماه اگست ۲۰۲۱ میلادی تا کنون، امریکا ۷۲۰ میلیون دالر به مردم این کشور کمک کرده است.

XS
SM
MD
LG