لینک های دسترسی

Breaking News

شمار مبتلایان کروناویروس در افغانستان به ۴۲۳ رسید


وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته، ۵۶ واقعه جدید مثبت کروناویروس در افغانستان ثبت شده است.

وزارت صحبت عامهٔ افغانستان روز سه شنبه هفتم اپریل (۱۹ حمل) گفت که شمار مجموعی واقعات مثبت این ویروس در افغانستان به ۴۲۳ رسیده است که از این جمله ۱۴ نفر جان باخته اند.

وحید الله مایار، سخنگوی این وزارت گفته است که ۲۷ واقعه در هرات، ۱۲ واقعه در کابل، ۱۰ واقعه در قندهار، پنج واقعه در بلخ و دو واقعه دیگر در ولایت ننگرهار گزارش شده است.

محمد رفیق شیرزی، سخنگوی ریاست صحت عامه هرات گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۰واقعه مشکوک در لابراتوارهای این ولایت مورد آزمایش قرار گرفته است.

آقای شیرزی افزود که از میان ۲۷ واقعه جدید کروناویروس ۲۱ تن مرد و شش تن دیگر آنان زنان اند.

از سوی هم فدا محمد پیکان، معین وزارت صحت افغانستان گفت که رقم مبتلایان به این ویروس به دلیل مراجعه نکردن به شفاخانه‌ها در شهر کابل بیشتر است.

به گفته آقای پیکان در حال حاضر تنها پنج نفر در بخش ویژه درمان کروناویروس در شفاخانه افغان – چاپان بستری اند، و دیگر مبتلایان قرنطین در خانه را ترجیح داده اند.

معین وزارت صحت افغانستان از پی‌آمد‌های قرنطین خانگی افراد مبتلا به این ویروس هشداد و افزود که آنان ممکن شمار افراد دیگر را در معرض خطر قرار دهند.

کروناویروس در دسمبر ۲۰۱۹ نخست در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شایع شد.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده این ویروس تا صبح روز سه شنبه هفتم اپریل (۱۹ حمل) در ۱۸۳ کشور و قلمرو جهان، جان ۷۵۹۴۴ نفر را گرفته و بیش از یک میلیون و ۳۵۹ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG