لینک های دسترسی

Breaking News

شمار مرگ ناشی از کروناویروس در افغانستان به ۱۱ رسید


وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته سه نفر در اثر ابتلا به کروناویرس جان باخته اند که با این حساب شمار مجموعی مرگ ناشی از این ویروس در افغانستان به ۱۱ نفر رسید.

وحیدالله مایار، سخنگوی این وزارت روز دوشنبه ششم اپریل (۱۸ حمل) به خبرنگاران گفت که از دیروز به این‌سو، دو فرد مبتلا به این ویروس در بلخ و یک تن دیگر در کابل جان باخته اند.

آقای مایار افزود که این افراد پیشنۀ سفر به بیرون از افغانستان را نداشته اند.

داکتر فهیم شریف‌یار، مسوول بخش نظارت از بیماری‌های ساری شفاخانه بوعلی سینای بلخی در مزارشریف به صدای امریکا گفت که جان‌باختگان کروناویروس در بلخ دو مرد ۸۶ و ۷۰ ساله بودند.

بر اساس معلومات وزارت صحت تا اکنون ۱۱ نفر از اثر بیماری کووید-۱۹ در افغانستان جان باخته و ۱۸ بیمار دیگر صحت‌یاب شده اند.

آقای مایار گفت که در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ واقعه مثبت کروناویروس در افغانستان به ثبت رسیده است که با این حساب، شمار مجموعی مبتلایان به ۳۶۷ رسیده است.

بر اساس گزارش وزارت صحت عامه افغانستان، ۱۶ واقعه در هرات، شش واقعه در کابل، سه واقعه در نیمروز، دو واقعه در کندز، دو واقعه در فاریاب و یک واقعه دیگر در ولایت دایکندی ثبت شده است.

به گفته سخنگوی وزارت صحت بیشترین آمار مبتلایان را ولایت هرات و کابل دارد. او افزود ۲۵۴ نفر در ولایت هرات به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده که ۱۶۶ نفر آنان مردان و ۸۸ تن دیگر زنان اند.

کروناویروس در دسمبر ۲۰۱۹ نخست در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شایع شد.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکنز ایالات متحده این ویروس تا صبح روز دوشنبه ششم اپریل (۱۸ حمل) در ۱۸۳ کشور و قلمرو جهان، جان ۷۰۵۹۰ نفر را گرفته و بیش از یک میلیون و ۲۸۹ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG