لینک های دسترسی

Breaking News

ثبت ۵۴۷ واقعۀ جدید کووید۱۹ و مرگ ۱۰ بیمار در افغانستان


با ثبت ۵۴۷ واقعۀ جدید کووید۱۹ در ۱۹ ولایت افغانستان، آمار مجموعی مبتلایان این بیماری در این کشور به ۶۶هزار و ۲۷۵ نفر رسید.

میرویس علی‌زی، معاون سخنگوی وزارت صحت افغانستان روز یک شنبه ۲۳ می (دوم جوزا) به خبرنگاران گفت که دیروز بیش از ۲۶۰۰ نمونۀ مشکوک در لابراتوارهای این وزارت آزمایش شد که بیشتر این واقعات جدید در کابل بوده اند.

همچنین در یک‌شبانه روز گذشته، چهار بیمار کووید۱۹ در کابل، دو نفر در بلخ و چهار تن دیگر در ولایات هرات، نمیروز، دایکندی و لوگر جان باخته اند.

با این موارد جدید، شمار مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ در افغانستان به دوهزار و ۸۱۲ نفر افزایش یافت.

در این حال، وحید مجروح، سرپرست وزارت صحت از مسوولان صحی در ولایات خواسته است که باید در راستای مبارزه با کروناویروس، تجهیز مراکز صحی و رفع چالش‌های موجود اقدامات جدی کنند.

آقای مجروح همچنین از سهل‌انگاری برخی موسسات عرضه کنندۀ خدمات صحی ابراز نارضایتی کرده و هشدار داد در صورتیکه این نهادها کار خود را به درستی انجام ندهند، قرارداد شان فسخ خواهد شد.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز یک شنبه ۲۳ می (دوم جوزا) در سراسر جهان بیش از ۱۶۶ میلیون و ۷۲۳هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۴۵۴هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG