لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در افغانستان؛ بیش از ۴۶هزار کارمند ملکی واکسین شدند


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که بیش از ۴۶هزار کارمند ملکی در این کشور واکسین کووید۱۹ را دریافت کرده اند.

میرویس علی‌زی، معاون سخنگوی این وزارت امروز پنجشنبه ۲۵ مارچ (پنجم حمل) به صدای امریکا گفت که در ۳۴ ولایت افغانستان ۴۴هزار و ۷۲۷ کارمند صحی در گام نخست و سپس که دوهزار و ۶۴۲ تن از معلمان مکاتب واکسین کووید۱۹ را دریافت کردند.

همچنان آقای علی‌زی افزود که به جز از کارمندان ملکی در بخش صحت و معارف، یک‌هزار و ۲۱۱ کارمند رسانه‌‌ای نیز واکسین شده اند.

وزارت صحت عامۀ افغانستان از منسوبین امنیتی که تا اکنون واکسین کووید۱۹ را دریافت کرده اند، آماری ندارد، اما وزارت‌های دفاع و داخله حدود دو هفته پیش اعلام کردند که ده‌هزار و ۹۵۰ تن در اردوی ملی و هشت‌هزار و ۶۶۷ نفر از منسوبین پولیس افغانستان واکسین شده اند.

روند تطبیق واکسین کووید۱۹ یک ماه پیش در افغانستان آغاز شد و قرار است در مرحلۀ نخست، ۲۵۰هزار نفر در این کشور واکسین کووید۱۹ را دریافت کنند.

بر اساس آخرین معلومات وزارت صحت عامۀ افغانستان، از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون، ۵۶هزار و ۲۵۴ نفر به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند.

این وزارت همچنان گفته است که از این میان، دوهزار و ۴۶۷ بیمار در این کشور جان باخته و ۴۹هزار و ۹۳۷ بیمار دوباره سلامتی شان را به دست آوردند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز پنجشنبه ۲۵ مارچ (پنجم حمل) کووید۱۹ در سراسر جهان جان بیش از دومیلیون و ۷۴۵هزار نفر را گرفته و بیش از ۱۲۴ میلیون و ۸۹۴ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG