لینک های دسترسی

Breaking News

آمار مبتلایان کروناویروس در افغانستان به ۱۱۶ رسید


وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که آمار مجموعی مبتلایان کروناویروس در آن کشور به ۱۱۶ تن رسیده است.

وحیدالله مایار، مشاور و سخنگوی این وزارت ناوقت شنبه شب ۲۸ مارچ (۹ حمل) گفت که چهار سرباز حمایت قاطع شامل این آمار نیست؛ اما دو دپلومات خارجی شامل مبتلایان است.

او افزود که به تازگی از مجموع ۱۱۵ نمونه مشکوک کروناویروس در لابراتوار هرات، نه نمونه مثبت و متباقی منفی شناسایی شده است.

به گفتۀ وی، هشت قضیه مثبت در هرات و یک واقعه هم در نیمروز است که با این حساب شمار مجموعی مبتلایان به کروناویروس در هرات به ۸۴ رسید.

سخنگوی وزارت صحت عامه گفت که ۴۵ نمونه مشکوک از ولایتهای مختلف در لابراتوارهای مرکزی کابل آزمایش شده که تنها یک واقعه از سرپل مثبت است و فرد مبتلا تاریخچه سفر به ایران را دارد.

​آمار وزارت صحت عامه افغانستان نشان می‌دهد که تا اکنون سه فرد مبتلا در افغانستان جان باخته و پنج تن دیگر دوباره سلامتی شان را به دست آورده اند.

وزارت صحت افغانستان هشدار می‌دهد که شهروندان افغان باید توصیه‌های صحی و محدودیت‌های گشت‌وگذار را جدی بگیرند تا از این طریق بتوانند سلامتی خود و خانوادۀ شان را تضمین کنند.

با افزایش آمار مبتلایان و وضع محدودیت‌های گشت‌وگذار، نیروهای امنیتی به روز یکشنبه ۲۹ مارچ (۱۰ حمل) برخی مسیرها را در شهر کابل به روی ترافیک بسته اند.

براساس معلومات پوهنتون جانس هاپکنز ایالات متحده، تا صبح یک شنبه ۲۹ مارچ (۱۰ حمل) مرگ و میر ناشی از کروناویروس به بیش از ۳۰۸۰۰ و شمار مبتلایان به این ویروس به بیش از ۶۶۹ هزار رسیده است.

XS
SM
MD
LG