لینک های دسترسی

Breaking News

افغانستان از ثبت ۹۷۷ واقعۀ جدید کووید۱۹ خبر داد


وزارت صحت عامۀ افغانستان ‌می‌گوید که در یک شبانه روز گذشته، ۹۷۷ مورد مثبت کووید۱۹ در این کشور ثبت شده و ۱۸ بیمار جان باخته اند.

میرویس علی‌زی، معاون سخنگوی این وزارت روز جمعه ۲۸ می (هفتم جوزا) به صدای امریکا گفت کابل، ننگرهار و قندهار بیشترین واقعات مثبت کووید۱۹ را در ۲۴ ساعت گذشته داشته اند.

آقای علی‌زی افزود که در این مدت، ۱۰ بیمار کووید۱۹ در کابل، پنج نفر در قندهار و سه تن دیگر در ولایت‌های بلخ، کندز و لوگر جان باخته اند.

در حال حاضر، رقم مبتلایان کروناویروس در این کشور به ۷۰هزار و ۱۰۷ نفر و آمار مرگ و میر ناشی از آن به دوهزار و ۸۹۹ مورد رسیده است.

با افزایش آمار واقعات کووید۱۹ در افغانستان، شاروالی کابل به سالون‌های عروسی مهلت داده است که بیش از یک هفته حق ندارند هوتل‌های شان را برای برگزاری مراسم ریزرف کنند.

سمیرا رسا، سخنگوی این اداره روز گذشته به صدای امریکا گفت که این تصمیم برای جلوگیری از گسترش بیش از حد کروناویروس گرفته شده است.

معاون سخنگوی وزارت صحت همچنین گفت: "برای فعلاً ما در وضعیتی نیستم که قرنطین وضع گردد. در پلان موج سوم کروناویروس بعضی محدویدها شاید وضع گردد و باز هم اگر واقعات بیشتر گردید و این واقعات به شکل کتلوی به میان آمد در آن وقت وزارت صحت تصمیم خود را می‌گیرد."

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا روز جمعه ۲۸ می (هفتم جوزا) در سراسر جهان بیش از ۱۶۸ میلیون و هشت‌هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۵۱۲هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG