لینک های دسترسی

Breaking News

شمار قربانیان کروناویروس در افغانستان به ۶۰ و مبتلایان به ۱۹۳۹ رسید


وزارت صحت افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته از میان ۳۹۳ نمونۀ مشکوک کروناویروس، ۱۱۰ واقعه آن مثبت شناسایی شده است.

وحیدالله مایار، مشاور و سخنگوی وزارت این وزارت روز چهارشنبه ۲۹ اپریل (۱۰ ثور) به خبرنگاران گفت که با ثبت این واقعات، شمار مجموعی مبتلایان بیماری کووید۱۹ در این کشور به ۱۹۳۹ مورد رسیده است.

آقای مایار افزود که ۵۸ واقعه در کابل، ۱۵ واقعه در قندهار، ۱۲ واقعه در پکتیا، شش واقعه در غزنی، پنج واقعه در ننگرهار، پنج واقعه در لغمان، سه واقعه در تخار، سه واقعه در فراه، دو واقعه در هلمند و یک واقعه دیگر در ولایت کندز به ثبت رسیده است.

آقای مایار افزود که در یک روز گذشته دو فرد بیمار به این ویروس در ولایت‌های تخار و قندهار جان باخته اند که شمار مجموعی قربانیان، به ۶۰ مورد رسید.

او افزود: "تعداد واقعات مثبت کروناویروس در افغانستان رو به افزایش است و هفته‌های مهمی در پیش رو داریم که همیشه ما هشدار داده‌ایم که واقعات زیاد شده روان است و به طرف نقطه اوج در حرکت است".

در همین حال، ادارۀ تنظیم امور زندان‌های افغانستان از آغاز روند بررسی صحی زندانیان به هدف تشخیص کروناویروس در این کشور خبر می‌دهد.

این اداره با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این روند از دو روز به این‌سو آغاز شده و تا اکنون نتیجۀ ابتدایی، ۴۶ زندانی مثبت شناسایی شده است.

به گفته این اداره بسیاری از این زندانیان که نتیجۀ بیماری کووید۱۹ در آنان مثبت شناسایی شده در زندان پلچرخی به سر می‌برند.

این در حالی است که حکومت افغانستان با گسترش شیوع کروناویروس روند رهایی هزاران زندانی را آغاز کرد و تا اکنون بیش از ۱۲هزار نفر از زندان‌های این کشور آزاد شده اند.

کروناویروس برای نخستین بار در ماه دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت.

بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، این ویروس تا صبح چهارشنبه ۲۹ اپریل (دهم ثور) جان بیش از ۲۱۷ هزار تن را گرفته و بیش از سه میلیون و ۱۲۷ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG