لینک های دسترسی

Breaking News

مبتلایان کووید۱۹ در افغانستان به مرز ۴۷۰۰ نفر رسید


وزارت صحت افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸۵ واقعۀ جدید بیماری کووید۱۹ در ۱۵ ولایت این کشور ثبت شده است.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی این وزارت روز دوشنبه ۱۱ ماه می (۲۲ ثور) به خبرنگاران گفت که با ثبت این واقعات شمار مبتلایان کروناویروس در افغانستان به ۴۶۷۸ رسیده است.

آقای مجروح افزود که در یک شبانه روز دو فرد مبتلا به این ویروس در ولایت‌های قندهار و ننگرهار جان باخته اند که با این حساب، رقم مجموعی مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ در این کشور به ۱۲۲ نفر رسیده است.

معاون وزارت صحت عامهٔ افغانستان گفت که بیشترین واقعات مثبت کروناویروس در یک روز گذشته در ولایت‌های کابل، قندهار، بادغیس، لوگر و ننگرهار ثبت شده است.

او افزود: "شواهد و تحقیقات علمی نشان می‌دهد که کروناویروس به زودی رفتنی نیست... ما باید زندگی با کروناویروس را جز نورم روزمرۀ خود بسازیم و محیط کار، آموزش، تجارت و اداره را قسمی وفق بدهیم که با وجود تهدید این ویروس بتوانیم زندگی خود را تداوم ببخشیم."

بر اساس معلومات وزارت صحت افغانستان تا اکنون ۵۴۷ بیمار کووید۱۹ در افغانستان صحت‌یاب شده اند.

آقای مجروح همچنان افزود مبتلاشدن کارمندان صحی در شفاخانه‌ها در کابل و دیگر ولایات نگرانی را به وجود آورده است.

این در حالی است که پیش از این وزارت صحت افغانستان گفته بود که تا اکنون حدود ۴۰۰ کارمند صحی به ویژه داکتران به کروناویروس مبتلا شده اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح دو‌شنبه ۱۱ می (۲۲ ثور) بیش از چهار میلیون نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده و نزدیک به ۲۸۳ هزار نفر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG