لینک های دسترسی

Breaking News

آمار واقعات کووید۱۹ در افغانستان از مرز ۲۶۰۰۰ گذشت


وزارت صحت عامۀ افغانستان از ثبت ۷۹۳ واقعۀ جدید کروناویروس در ۱۷ ولایت خبر داده و گفته است که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳ نفر در اثر این بیماری جان باخته اند.

معصومه جعفری، معاون سخنگوی این وزارت روز سه شنبه ۱۶ جون (۲۶ جوزا) گفت که با این موارد تازۀ، شمار مجموعی مبتلایان بیماری کووید۱۹ در افغانستان به ۲۶ هزار و ۳۱۰ مورد رسیده است.

خانم جعفری افزود که از آغاز شیوع کروناویروس در افغانستان ۴۹۳ نفر در سراسر این کشور جان باخته و ۵۵۰۸ نفر دیگر بهبود یافته اند.

به گفته وزارت صحت افغانستان در یک شبانه روز گذشته ۱۶۴۰ نمونۀ مشکوک در لابرتوارهای این وزارت مورد آزمایش قرار گرفته که از این میان کابل با ۴۶۰ واقعه، تخار با ۵۹ واقعه و بامیان با ۵۸ مورد بیشترین واقعات مثبت بیماری کووید۱۹ را داشته اند.

بر اساس معلومات این وزارت، کابل با داشتن ۱۰۶، هرات ۸۹ و بلخ ۴۶ مورد در جایگاه اول تا سوم با بیشترین رقم مرگ و میر ناشی از کروناویروس قرار دارند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح سه شنبه ۱۶ جون (۲۷ جوزا) این ویروس در سراسر جهان جان ۴۳۷ هزار و ۴۷۲ نفر را گرفته و بیش هشت میلیون نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG