لینک های دسترسی

Breaking News

افزایش آمار کووید۱۹ در افغانستان؛ ثبت ۷۶۱ واقعۀ جدید


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶۱ واقعۀ جدید در این کشور ثبت شده است که با این حساب، شمار مجموعی مبتلایان به ۲۵۵۲۷ رسیده است.

شفیق‌الله شهیم، معین مالی و اداری این وزارت روز دوشنبه ۱۵ جون (۲۶ جوزا) به خبرنگاران گفت که در یک شبانه‌روز گذشته هفت فرد مبتلا به کووید۱۹ در ولایت‌های کابل و ارزگان جان باخته اند.

آقای شهیم افزود که با ثبت این موارد تازه، شمار جان‌باختگان کروناویروس در این کشور به ۴۷۸ نفر رسیده است.

بر اساس معلومات وزارت صحت افغانستان از آغاز شیوع کروناویروس در این کشور تا اکنون ۵۰۹۰ نفر دوباره صحت‌یاب شده اند.

معین مالی و اداری این وزارت همچنان گزارش‌ها در پیوند به افزایش مرگ و میر ناشی از بیماران کووید۱۹ به دلیل نبود اکسیجن در شفاخانه‌های شهر کابل را رد کرد و افزود که در حال حاضر کمبود اکسیجن در این شفاخانه‌ها حل شده است.

او علاوه کرد: "یک برداشت نادرست، متاسفانه تقاضا به اکسیجن را بالا برد، مردم به این فکر شدند که در هر خانه باید اکسیجن باشد...در گذشته مشکل بود؛ اما فعلاً مشکل اکسیجن به گونۀ کامل رفع است."

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح دوشنبه ۱۵ جون (۲۶ جوزا) این ویروس در سراسر جهان جان ۴۳۳ هزار و ۷۸۲ نفر را گرفته و بیش از هفت میلیون و ۹۳۰ هزار نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG