لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در افغانستان؛ آمار مرگ و میر روبه افزایش است


وزارت صحت عامۀ افغانستان از مرگ ۲۰ نفر در اثر بیماری کووید۱۹ و ۶۶۴ واقعۀ مثبت کروناویروس در یک شبانه روز گذشته در این کشور خبر داده است.

سعیدالدین جامی، مسوول روابط عامۀ این وزارت روز یکشنبه ۱۴ جون (۲۵ جوزا) گفت که با ثبت موارد تازه، شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور به ۴۷۱ نفر رسیده است.

به گفته آقای جامی در ۲۴ ساعت گذشته نه نفر در ولایت بلخ، شش نفر در کابل، سه نفر در پروان و دو نفر دیگر در ولایت پکتیا جان باخته اند.

مقام‌ها در این وزارت از افزایش مرگ و میر ناشی از کروناویروس در هفته‌های اخیر هشدار داده و از شهروندان افغانستان خواسته اند که توصیه‌های وزارت صحت را جدی بگیرند.

مسوول روابط عامۀ وزارت صحت همچنان گفت که شمار مجموعی بیماران کووید۱۹ در این کشور به ۲۴ هزار و ۷۶۶ مورد رسیده و همچنان از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون، ۴۷۲۵ بیمار دوباره صحت‌یاب شده اند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

بر بنیاد آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده تا صبح یکشنبه ۱۴ جون (۲۵ جوزا) این ویروس در سراسر جهان جان ۴۳۰ هزار و ۵۲۹ نفر را گرفته و بیش از هفت میلیون و ۸۰۷ هزار نفر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG