لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس جان فرمانده پولیس کندز و ولسوال قلعۀ ذال را گرفت


مقام‌های محلی ولایت کندز تایید کرده اند که فرمانده پولیس و ولسوال قلعۀ ذال آن ولایت در اثر ابتلا به کووید۱۹ درگذشته اند.

وزارت داخلۀ افغانستان اعلام کرد که مل‌پاسوال عبدالرشید بشیر، فرمانده امنیه کندز در پی ابتلا به بیماری کووید۱۹ فوت کرده است.

به گفتۀ مقام‌ها آقای بشیر از چندین روز این‌سو در یکی از شفاخانه‌های کابل بستری بود.

عصمت‌الله مرادی، سخنگوی والی کندز روز چهارشنبه سوم جون (۱۴ جوزا) به صدای امریکا گفت که فهیم قرلق، ولسوال قلعۀ ذال آن ولایت نیز دیشب پس از چند روز بستری در شفاخانه به دلیل ابتلا به کووید۱۹ جان باخته است.

آقای مرادی از گسترش شیوع کروناویروس در این ولایت ابراز نگرانی کرد و افزود که شهروندان این ولایت باید توصیه‌های وزارت صحت را جدی بگیرند.

احسان‌الله فضلی، رییس صحت عامۀ ولایت کندز به صدای امریکا گفت که وضعیت صحی آقای قرلق رو به بهبود بود، و پس از مشورۀ داکتران موظف از شفاخانه مرخص شده بود که روز گذشته پس از وخیم بودن‌اش دوباره به این شفاخانه منتقل شد.

بر اساس معلومات مقام‌های صحی ولایت کندز، تا اکنون ۱۳۳ نفر مبتلا به کروناویروس در این ولایت ثبت شده و شش نفر دیگر به اثر این ویروس جان باخته اند.

بر اساس آمار وزارت صحت عامۀ افغانستان تا روز چهارشنبه شمار مبتلایان کووید۱۹ در افغانستان به ۱۷۲۶۷ نفر و مرگ و میر ناشی از آن به ۲۹۴ نفر رسیده است.

XS
SM
MD
LG