لینک های دسترسی

Breaking News

رقم مبتلایان کروناویروس در افغانستان به ۱۵۷۵۰ رسید


وزارت صحت عامۀ افغانستان از ثبت ۵۴۵ واقعۀ مثبت کروناویروس در یک شبانه روز گذشته در این کشور خبر داده است.

این وزارت روز دوشنبه اول جون (۱۲ جوزا) اعلام کرد که با ثبت این واقعات، شمار مجموعی مبتلایان کروناویروس در این کشور به ۱۵۷۵۰ رسیده است.

بر اساس معلومات وزارت صحت در ۲۴ ساعت گذشته هشت فرد مبتلا به کووید۱۹ در ولایت‌های کابل، بلخ، تخار، بغلان، میدان وردک و فاریاب جان باخته اند که با این حساب، تا اکنون ۲۶۵ نفر جان‌های شان را از دست داده اند.

تااکنون ۱۴۲۸ نفر پس از ابتلا به کووید۱۹ صحت‌یاب شده اند.

به گفته وزارت صحت افغانستان در یک شبانه روز گذشته ۱۱۶۸ نمونۀ مشکوک در لابراتوارهای تشخیص کروناویروس در این وزارت مورد آزمایش قرار گرفته است که ولایت‌های هرات، کابل، ننگرهار و سمنگان بیشترین واقعات مثبت این ویروس را داشته اند.

این در حالی است که دیروز وزارت صحت عامۀ افغانستان هشدار داد که اگر مردم توصیه‌ها در مورد کروناویروس را جدی نگیرند، این وزارت ممکن با کمبود اکسیجن و تابوت مواجه شود.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی به خبرنگاران گفت که دامنۀ فاجعه کروناویروس در این کشور رو به افزایش است و اگر بی‌پروایی‌ها توسط شهروندان این کشور ادامه یابد، وضعیت از کنترول وزارت صحت بیرون خواهد شد.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که در ۱۸۸ کشور و قلمرو جهان تا صبح دوشنبه اول جون (۱۲ جوزا) بیش از شش میلیون ۱۸۱ هزار نفر به کروناویروس مصاب شده و بیش از ۳۷۲ هزار نفر دیگر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG