لینک های دسترسی

Breaking News

صالح: افغانستان به 'اوج بحران و فلاکت' کروناویروس نزدیک است


همزمان با افزایش شمار واقعات کروناویروس، معاون ریاست جمهوری افغانستان از رسیدن این کشور به مرحله "اوج بحران و فلاکت" هشدار داد.

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان روز سه شنبه دوم جون (۱۳ جوزا) در یک بیانیۀ تصویری گفت که کروناویروس به گونۀ گسترده در سراسر این کشور شیوع کرده است.

آقای صالح ضمن هشدار از اوج کروناویروس گفت که تلاش‌ها برای مهار آن تا حد توان جریان دارد.

معاون اول ریاست جمهوری افغانستان افزود: "پیشبینی‌ها و تخمین‌های علمی در داخل کشور و کشورهای بیرون راجع به افغانستان نشان می‌دهد که در طول دوماه آینده ما شاهد گسترش سرسام‌آور این ویروس مهلک خواهد بودیم."

معاون نخست ریاست جمهوری افغانستان همچنان از شهروندان این کشور خواست که توصیه‌های علمی به ویژه "مراعات کردن فاصله اجتماعی را جدی گرفته و از تجمعات غیر ضروری خودداری کنند."

او تاکید کرد که احتمالاً وضعیت کرونایی افغانستان تا پایان امسال به حالت عادی برگردد و تلاش‌ها جریان دارد تا در همکاری با مردم واقعات و تلفات کروناویروس در شش ماه آینده کاهش یابد.

به گفته آقای صالح حکومت برنامه‌های اقتصادی را به منظور کمک به شهروندان این کشور روی دست گرفته و قرار است این پروژه‌ها به زودی به اجرا گذاشته شوند.

آقای صالح از مردم خواست تا از صبر داشته باشند و برای مبارزه با این ویروس متحد شوند.

آمار واقعات کروناویروس

وزارت صحت عامۀ افغانستان اعلام کرده است که در ۲۴ ساعت گذشته ۷۵۹ واقعۀ مثبت کروناویروس را ثبت کرده است که با این حساب، شمار مجموعی بیماران کووید۱۹ در این کشور به ۱۶۵۰۹ نفر رسیده است.

وحید مجروح، معین عرضه خدمات صحی این وزارت روز سه شنبه دوم جون (۱۳ جوزا) گفت که این ویروس تا اکنون جان ۲۷۰ نفر را در افغانستان گرفته است.

تاحال ۱۴۵۰ نفر پس از ابتلا به کروناویروس دوباره صحت‌یاب شده اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به سرعت به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که در ۱۸۸ کشور و قلمرو جهان تا صبح سه شنبه دوم جون (۱۳ جوزا) بیش از شش میلیون ۲۸۸ هزار نفر به کروناویروس مصاب شده و بیش از ۳۷۵ هزار نفر دیگر در اثر ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG