لینک های دسترسی

Breaking News

شمار مبتلایان کووید۱۹ در جهان از مرز ۱۴ میلیون گذشت


شمار مبتلایان کووید۱۹ در جهان تا صبح شنبه ۱۸ جولای (۲۸ سرطان)به بیش از ۱۴ میلیون نفر و مرگ و میر ناشی از این بیماری نزدیک به ۶۰۰هزار نفر رسید.

براساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز، ایالات متحده با بیش ۳.۶ میلیون مورد ابتلا و ۱۳۹۲۶۷ مورد مرگ، بیشترین شمار مبتلایان و مرگ و میر ناشی از کووید۱۹ را در جهان دارد.

تنها روز پنجشنبه در ایالات متحده بیش از ۷۷ هزار نفر به کروناویروس مبتلا شد که تا حال بی پیشینه بوده است.

با وجود اینهم دونالد ترمپ، رییس جمهور امریکا نمی‌خواهد پوشیدن ماسک را به سطح ملی اجباری سازد. آقای ترمپ در جریان یک مصاحبه با تلویزیون فاکس گفت: "من می‌خواهم که مردم خود مختار باشند.من به پوشیدن اجباری ماسک باور ندارم. "

در همین حال گروه کاری قصر سفید برای مبارزه با کروناویروس در یک گزارش که تاحل نشر نشده گفته است که ۱۸ ایالت امریکا جهت جلوگیری از گسترش بیشتر کروناویروس محدودیت های جدی را وضع کرده اند.

گفته می‌شود که در ایالت های که با موج دوم کروناویروس مواجه اند بازگشایی تشبثات و برگشتن زندگی به روال عادی آن به تعویق افتاده است.

پس از ایالات متحده، برازیل با بیش از دو میلیون مورد ابتلا و ۷۷ هزار و ۸۵۱ مورد مرگ ناشی از کووید۱۹ دومین کشور متضرر از همه‌گیری کروناویروس در جهان است.

هند با داشتن بیش از یک میلیون مورد ابتلا و بیش از ۲۶ هزار مورد مرگ در جایگاه سوم قرار گرفته است.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و تا حال در ۱۸۸ کشور جهان جان اضافه تر از ۶۰۰ هزار نفر را گرفته است.

XS
SM
MD
LG