لینک های دسترسی

Breaking News

کروناویروس در هر ۱۵ ثانیه جان یک نفر را می‌گیرد


مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ در جهان به بیش از ۸۰۰ هزار نفر رسیده است و بر اساس آمار رسمی، این همه‌گیری هنوز هم در هر ۱۵ ثانیه جان یک نفر را می‌گیرد.

ایالات متحدۀ امریکا، برازیل و هند بیشترین شمار واقعات کووید۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن را در جهان دارد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز امریکا، شمار واقعات کروناویروس در ایالات متحده تا صبح یکشنبه ۲۳ اگست (دوم سنبله) به بیش از پنج میلیون و ۶۶۹ هزار و مرگ و میر ناشی از آن به ۱۷۶۳۷۱؛ در برازیل مبتلایان به بیش از سه میلیون و ۵۸۲ و مرگ و میر به ۱۱۴۲۵۰ و در هند واقعات این بیماری به سه میلیون و ۴۵ هزار و تلفات ناشی از آن به ۵۶۷۰۶ نفر رسیده است.

خبرگزاری رویترز بر بنیاد آمار دو هفتۀ گذشته گزارش داده است که در هر ۲۴ ساعت نزدیک به ۵۹۰۰ نفر، یعنی در هر ساعت ۲۴۶ نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان می‌دهند.

شمار واقعات جدید کروناویروس در ایالات متحده در مقایسه با ماه جولای کاهش یافته است، اما هنوز هم هر هفته کم و بیش ۳۶۰ هزار واقعۀ جدید این ویروس در امریکا ثبت می‌شود.

با اینحال، شماری مکاتب و پوهنتون‌ها در امریکا به روی دانشجویان و محصلان باز گشایی شد، اما افزایش واقعات مثبت سبب شد که شماری از مکاتب فقط چند روز پس از بازگشایی، دوباره به دروس آنلاین و آموزش از راه دور رجوع کنند.

در هند، کشوری که پس از ایالات متحده و برازیل، بیشترین واقعات کووید۱۹ را دارد، میزان مرگ و میر کمتر بوده و در حدود ۱.۹در صدد است، حالانکه میانگین تلفات کووید۱۹ در جهان حدود ۳.۵ درصد برآورد شده است.

شماری از متخصصان طبی می‌گویند که ثبت نشدن برخی واقعات مرگ ناشی از کووید۱۹ در برخی کشورها به شمول هند، ممکن سبب شده باشد که آمار رسمی مرگ و میر کمتر از آمار واقعی باشد.

در برازیل با آنکه دومین کشور متاثر از همه‌گیری کروناویروس در جهان است و هنوز هم آمار واقعات و تلفات بیماری در آن بلند است، با آنهم مقام‌ها در تلاش اند تا مغازه‌ها و رستوران‌ها بازگشایی شوند.

کارشناسان امور صحی هشدار داده اند که بازگشایی مکاتب، پوهنتون‌ها، تشبثات و اماکن عمومی در کشورهایی مانند ایالات متحده و برازیل که سطح شیوع بیماری در آن هنوز هم بلند است، خطرناک بوده و سبب افزایش بیشتر شیوع بیماری خواهد شد.

XS
SM
MD
LG