لینک های دسترسی

Breaking News

تااکنون ۱۷۸ میلیون نفر در جهان به کووید۱۹ مبتلا شده است


بر اساس معلومات پوهنتون جانس هاپکینز تا اکنون بیش از ۱۷۷.۸ میلیون نفر در سراسر جهان به کووید۱۹ مبتلا شده اند که از آن میان ۳.۸ میلیون نفر جان باخته است.

ایالات متحده با ۳۳.۵ میلیون مبتلا و هند با ۲۹.۸ میلیون مبتلا به ترتیب جایگاه نخست و دوم را در میان کشورهای دارند که کروناویروس در آن شیوع کرده است.

در حال حاضر، رقم مرگ و میر ناشی از کروناویروس در ایالات متحده به بیش از ۶۰۰ هزار مورد و در هند به بیش از ۳۶۵ هزار مورد رسیده است.

برازیل با بیش از ۱۷.۸ میلیون مورد ابتلا در رده‌ای سوم، اما با بیش از ۴۹۸ هزار مورد مرگ و میر در رده‌ای دوم کشورهای قرار دارد که کروناویروس از آنان قربانی گرفته است.

این در حالی است که انگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانویل مکرون، رییس جمهور فرانسه از کشورهای اتحادیه اروپا خواستند تا در مقابل گسترش نوع جهش‌یافتهٔ کروناویروس مراقب باشند و خواستار هماهنگی اتحادیه اروپا در رفع محدودیت‌ها شدند.

خانم مرکل روز جمعه ۱۸ جون (۲۸ جوزا) در یک کنفرانس خبری گفت: "احتیاط هنوز لازم است تا ما بسیاری از آزادی ها را در تابستان داشته باشیم، اگر نه همه آزادی‌ها را."

آقای مکرون گفت: "برخی از کشورها به دلایل صنعت گردشگری زودتر مرزهای خود را باز کرده اند، اما ما باید مراقب باشیم که انواع جدید را دوباره وارد نکنیم."

بریتانیا در هفته جاری به دلیل شیوع نوع دلتا، که برای اولین بار در هند شناسایی شد، کاهش محدودیت‌های همه گیری را به تاخیر انداخت.

در همین حال جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده روز جمعه اعلام کرد که از زمان روی کارآمدن ادارهٔ وی به تاریخ ۲۰ جنوری، ۳۰۰ میلیون دوز واکسین کووید۱۹ در ایالات متحده تلقیح شده است.

آقای بایدن تلاش دارد تا الی چهارم جولای، روز استقلال امریکا، حدود ۷۰ در صد امریکایی‌های واجد شرایط را واکسین کند اما به نظر می‌رسد که به دلیل کاهش شدید واکسیناسیون در دو ماه اخیر، موفق به تطبیق آن نشود.

کانادا نیز روز جمعه اعلام کرد که محدودیت‌های مرزی بر سفرهای غیر ضروری را در مرز با ایالات متحده تا ۲۱ جولای تمدید می‌کند.

در همین حال مقامات اسراییل روز جمعه اعلام کردندکه حدود یک میلیون دوز واکسین را که تاریخ آن به زودی منقضی می‌شود با مقامات فلسطینی تبادله می‌کنند. اما مقامات اسراییلی ناوقت روز جمعه این معامله را لغو کردند.

اسراییل پس از واکسین کردن حدود ۸۵ در صد جمعیت بزرگ‌سال خود، به دلیل شریک نکردن واکسین با ۴.۵ میلیون فلسطینی که در کرانهٔ غربی اشغال‌شده و غزه زندگی می‌کنند، با انتقاداتی روبرو شده است.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

XS
SM
MD
LG