لینک های دسترسی

Breaking News

آمار واقعات مثبت کووید۱۹ در افغانستان از مرز ۱۰۰هزار گذشت


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که با ثبت ۱۶۷۷ واقعۀ مثبت کووید۱۹ در یک شبانه روز گذشته، آمار مجموعی مبتلایان این بیماری در این کشور به ۱۰۰هزار ۵۲۱ مورد رسید.

محمد عثمان طاهری، معاون سخنگوی این وزارت روز جمعه ۱۸ جون (۲۸ جوزا) به صدای امریکا گفت که بیشتر این موارد تازه در ولایت‌های پنجشیر، کابل و ننگرهار به ثبت رسیده اند.

آقای طاهری همچنین گفت که در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۷ بیمار کووید۱۹ در ۲۱ ولایت جان باخته اند که از این میان، تنها ۲۰ واقعۀ آن در کابل بوده است.

در حال حاضر، رقم مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور، به چهار هزار و ۳۰ مورد رسیده است.

کابل با ۱۳۴۰ واقعه، هرات با ۴۷۶ مورد و بلخ با۳۵۰ واقعۀ فوتی، به ترتیب بیشترین مرگ و میر ناشی از کروناویرس را در این کشور دارند.

این در حالی است که کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر می‌گویند که موارد بیماری همه‌گیری کووید۱۹ در ماه گذشته در افغانستان ۲۴۰۰ درصد افزایش یافته و مهار آن از کنترو ل خارج شده است.

کمیته بین المللی صلیب سرخ و جمعیت هلال احمر روز گذشته گفتند که یک سوم آزمایشات کروناویروس هفتهٔ گذشته در این کشور مثبت تشخیص شده و شفاخانه‌ها با کمبود شدید بستر و آکسیجن مواجه اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده، تا روز جمعه ۱۸ جون (۲۸ جوزا) بیش از ۱۷۷ میلیون و ۴۶۵هزار نفر به کووید۱۹ مبتلا شده که از این میان بیش از سه میلیون و ۸۴۳هزار نفر جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG