لینک های دسترسی

Breaking News

ادامه روند تطبیق واکسین کووید۱۹ در افغانستان


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که از آغاز روند تطبیق واکسین کووید۱۹ در این کشور، تا اکنون ۵۰هزار و ۳۰۹ کارمند صحی، کارمند رسانه‌ای و معلمان واکسین دریافت کرده اند.

داکتر میرویس افضلی، سخنگوی این وزارت روز شنبه ۲۷ مارچ (هفتم حمل) به خبرنگاران گفت که از این میان، بیش از ۴۵هزار و ۸۰۰ تن آن کارمندان صحی و بیش از ۱۲۰۰ نفر آن کارمندان رسانه‌‌ای استند.

آقای افضلی افزود که این وزارت در روزهای اخیر روند تطبیق واکسین کووید۱۹ بر معلمان مکاتب را نیز آغاز کرده و تا اکنون سه‌هزار و ۲۴۷ آموزگار در ۲۹ ولایت واکسین شده اند.

او تاکید کرد که روند تطبیق واکسین کووید۱۹ بر نظامیان افغان نیز ادامه دارد و تا اکنون هزاران تن از نیروهای امنیتی و دفاعی این کشور واکسین دریافت کرده اند.

روند تطبیق واکسین کووید۱۹ یک ماه پیش در افغانستان آغاز شد و قرار است در مرحلۀ نخست، ۲۵۰هزار نفر در این کشور واکسین کووید۱۹ را دریافت کنند.

وزارت صحت عامۀ افغانستان همچنان می‌گوید که از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون، ۵۶هزار و ۲۹۴ نفر به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده اند.

بر اساس معلومات این وزارت، تا اکنون دوهزار و ۴۷۰ بیمار در این کشور جان باخته و حدود ۵۰هزار بیمار دیگر دوباره صحت‌یاب شده اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز شنبه ۲۷ مارچ (هفتم حمل) کووید۱۹ در سراسر جهان جان بیش از دومیلیون و ۷۶۷هزار نفر را گرفته و بیش از ۱۲۶ میلیون و ۱۵۳ هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG