لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در افغانستان؛ حدود ۳۷۷۰۰ مورد ابتلا و ۱۳۷۷ مورد مرگ


وزارت صحت عامۀ افغانستان امروز از ابتلا ۷۷ نفر به بیماری کووید۱۹ خبر داد.

این وزارت امروز ۱۷ اگست (۲۷ اسد) گفت که با ثبت این موارد جدید، شمار واقعات مثبت کروناویروس در افغانستان به ۳۷هزار و ۶۷۶ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، دو نفر در ولایت تخار و پکتیکا جان باخته اند که با این حساب، شمار مرگ و میر ناشی از کروناویروس در این کشور به ۱۳۷۷ نفر رسید.

اکمل سمسور، سخنگوی وزارت صحت دیروز به خبرنگاران گفت که افغانستان از لحاظ شیوع کروناویروس در وضعیت بهتر قرار دارد و این ویروس در حال حاضر سیر نزولی دارد.

اما آقای سمسور افزود که با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و روز استقلال افغانستان، احتمال افزایش واقعات مثبت بیماری کووید۱۹ وجود دارد.

او از شهروندان این کشور خواست که توصیه‌های صحی وزارت صحت را برای جلوگیری از شیوع کروناویروس رعایت کرده و آن را جدی بگیرند.

کروناویروس برای نخستین بار در دسمبر ۲۰۱۹ میلادی در شهر ووهان، مرکز ولایت هوبی چین شیوع یافت و سپس با گسترش در سراسر جهان به همه‌گیری مرگبار تبدیل شد.

بر اساس آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده امریکا، تا روز یکشنبه ۱۷ اگست (۲۷ اسد) کووید۱۹ جان بیش از ۷۶۰ هزار نفر را در سرتاسر جهان گرفته و نزدیک به ۲۱ میلیون نفر دیگر به آن مصاب شده اند.

XS
SM
MD
LG