لینک های دسترسی

Breaking News

ثبت ۶۲ واقعۀ مثبت کووید۱۹ در افغانستان


وزارت صحت عامۀ افغانستان می‌گوید که در یک شبانه روز گذشته، ۶۲ واقعۀ مثبت کووید۱۹ در این کشور ثبت شده است.

سعیدالدین جامی، مسوول روابط عامۀ این وزارت روز دوشنبه ۲۹ مارچ (نهم حمل) به خبرنگاران گفت که بیشتر این واقعات مثبت کروناویروس در ولایت‌های، ننگرهار، قندهار و کابل ثبت شده اند.

آقای جامی افزود که با این موارد جدید، شمار مجموعی مبتلایان بیماری کووید۱۹ در این کشور به بیش از ۵۶هزار و ۳۸۰ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، دو بیمار کووید۱۹ در کاپیسا و دو تن دیگر در ولایت‌های لوگر و فراه جان باخته اند که با این موارد تازه، ارقام مرگ و میر ناشی از این بیماری به دوهزار و ۴۷۶ نفر رسیده است.

روند تطبیق واکسین کووید۱۹

وزارت صحت افغانستان می‌گوید که تا اکنون ۵۰ درصد کارمندان صحی در سراسر این کشور، واکسین کووید۱۹ دریافت کرده اند.

داکتر میرویس افضلی، سخنگوی این وزارت به صدای امریکا گفت که تلاش‌ها برای ختم مرحلۀ نخست تطبیق واکسین کووید۱۹ در این کشور جریان دارد.

روند تطبیق واکسین کووید۱۹ یک ماه پیش در افغانستان آغاز شد و قرار است در مرحلۀ نخست کارمندان صحی، کارمندان رسانه‌ای، نیروهای امنیتی و دفاعی افغان و معلمان واکسین شوند.

بر اساس آخرین معلومات وزارت صحت افغانستان تا اکنون بیش از ۵۰هزار کارمند صحی، خبرنگار و آموزگار در این کشور واکسین شده اند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در دسمبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و به همه‌گیری جهانی مبدل شد.

آمار پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشان می‌دهد که تا روز دوشنبه ۲۹ مارچ (نهم حمل) کووید۱۹ در سراسر جهان، جان بیش از دومیلیون و ۷۸۵هزار نفر را گرفته و بیش از ۱۲۷ میلیون و ۲۵۸هزار نفر دیگر به آن مبتلا شده اند.

XS
SM
MD
LG