لینک های دسترسی

Breaking News

کریستیانو رونالدو ریکارد تازه‌ای در جهان فوتبال ثبت کرد


کریستیانو رونالدو، کپتان و فوق ستارۀ تیم فوتبال پرتگال، با حضور خود در جام جهانی قطر، ریکارد تازه‌ای به نام خود ثبت کرد.

رونالدو در رقابت روز پنجشنبه ۲۴ نومبر (سوم قوس) در برابر تیم گانا، با ضربۀ پنالتی که در دقیقۀ ۶۵ بازی به ثمر رساند، از ستاره های جهان فوتبال مثل پلی برازیلی، اووی سیلر و میروسلاف کلوزی آلمانی که توانسته بودند در چهار رقابت جام جهانی گول‌زنی کنند، سبقت جست.

او نخستین بازیکنی در جهان فوتبال شد که در هر پنج جام، گولی را به نفع تیم خود به ثمر می رساند.

تیم پرتگال رقابت با گانا را با نتیجۀ ۳-۲ برنده شد. پیروزی که نه تنها برای پرتگال حایز اهمیت بود بلکه برای رونالدو که هفتۀ پر حاشیه‌ای را سپری کرد، نیز بی نهایت ضروری بود.

به استثنای دروازه بان پرتگال، سایر پرتگالی ها با این نتیجه خرسند از میدان بیرون شدند چرا که چیزی نمانده بود در لحظات پایانی بازی به خاطر غلفت که در محوطۀ جزا انجام داد، نتیجۀ بازی ۳-۳ شود.

دروزه بان پرتگال توپ را در دستان خود مهار کرده بود اما بی خبر از پشت سرش که بازیکن گانا خاموشانه حضور دارد توپ را به زمین انداخت تا شوت کند. مهاجم گانا از پشت سر دروازه بان پرتگال، توپ را ربود اما پایش لغزید و نتوانست گول مساوی تیمش را به ثمر برساند.

مبصرین با توجه به بازی که بازیکنان گانا از خود به نمایش گذاشتند می گویند که این تیم افریقایی "باوجود که تجربۀ حضور در جام جهانی را نداشتند و تیم جوان پنداشته می شود اما نحوۀ بازی، تکتیک و تسلیم نشدن شان تا آخرین لحظۀ بازی ثابت ساخت که تیم‌های یوروگوای و کوریای جنوبی با تیم ضعیفی مواجه نخواهند بود.

گول های تیم گانا در دقایق ۷۳ و ۸۹ بازی توسط ایووف و بوکاری به ثمر رسیدند. دو گول پیروزی تیم پرتگال را فلیکس و لیاو در دقایق ۷۸ و ۸۰ بازی وارد دروازۀ گانا کردند.

رقابت بعدی فوتبال روز پنجشنبه میان تیم های برازیل و صربستان برگزار می شود.

XS
SM
MD
LG