لینک های دسترسی

Breaking News

شمار تلفات انفجار تانکر تیل در هایتی به ۹۰ نفر رسید


شماری از قربانیان انفجار تانکر تیل در قبر های دسته جمعی دفن شده اند
شماری از قربانیان انفجار تانکر تیل در قبر های دسته جمعی دفن شده اند

مقام‌های هایتی روز دوشنبه ۲۰ دسمبر (۲۹ قوس) گفتند که شمار تلفات ناشی از انفجار یک تانکر تیل در آن کشور به ۹۰ نفر افزایش یافته است.

پاتریک المونور،‌ معاون شاروال منطقهٔ كاب هايتيان هایتی، گفته است که شماری از افرادیکه دچار سوختگی شدید شده اند، هنوز هم در شفاخانه بستری اند.

به گفتهٔ‌ المونور، انفجار تانکر به اندازه‌ای وحشت‌ناک بود که ۵۰ نفر زنده سوختند و تشخیص هویت قربانیان "ناممکن" است.

مقام‌های هایتی به تاریخ ۱۴ دسمبر گفتند که این انفجار زمانی در شهر كاب هايتيان رخ داد که مردم محل تلاش می‌کردند تیلی را که از این تانکر واژگون شده ریخته بود، جمع‌آوری کنند.

قرار است مراسم خاکسپاری قربانیان روز سه شنبه ۲۱ دسمبر برگزار شود، اما در این مراسم فقط ۲۵ تابوت موجود خواهد بود، زیرا بسیاری از قربانیان که زنده سوخته بودند، فورا در قبر دسته جمعی دفن شدند.

بر اساس گزارش بانک جهانی، از جمله جمعیت ۱۱ میلیونی هایتی، ۶۰ در صد نفوس آن کشور زیر خط فقر زندگی می کند.

در حال حاضر، هایتی با کمبود تیل مواجه است و تیل به مثابهٔ‌ یکی از کالاهای گران‌بها در آن کشور تلقی می‌شود.

انفجار كاب هايتيان آخرین فاجعه‌ای است که به این کشور فقرزده کاراییب آسیب رسانده است،‌ کشوریکه با خشونت باند‌های جنایت‌کار و مشکلات سیاسی مواجه است و در لبهٔ متلاشی شدن قرار گرفته است.

اعتقاد بر این است که رانندهٔ این تانکر تیل پس از آن کنترول تانکر را از دست داد که تلاش کرد از تصادم با موترسایکل جلوگیری کند و در نتیجه، تانکر واژگون شد.

پس از واژگون‌شدن این تانکر و ریختن تیل آن،‌ مردم برای جمع‌آوری تیل به محل حادثه هجوم بردند و در این هنگام انفجار رخ داد.

شفاخانهٔ‌ داکتران بدون مرز (MSF) که در مرکز هایتی و در ۲۰۰ کیلومتری منطقهٔ كاب هايتيان موقعیت دارد، تیم خود را به محل حادثه اعزام کرده و داکتران بدون مرز گفته اند که بدن اکثر قربانیان بین ۸۰ تا ۹۵ در صد دچار سوختگی شده است.

XS
SM
MD
LG