لینک های دسترسی

Breaking News

دنمارک ۲.۵ میلیون دالر به مردم افغانستان کمک کرد


دفتر هماهنگی امور کمک‌های بشری سازمان ملل متحد (اوچا) از کمک جدید ۲.۵ میلیون دالری دنمارک به صندوق بشردوستانۀ افغانستان خبر داد.

اوچا روز سه‌شنبه ۱۲ جولای (۲۱ سرطان) در تویتر از این بسته کمکی دنمارک برای رسیدگی به نیازمندان در افغانستان قدردانی کرده و خواستار کمک‌های بیشتر بشردوستانه به مردم این کشور شده است.

ملل متحد این کمک‌ها را برای جلوگیری از بحران بشری، اقتصادی و نجات جان انسان‌ها در این کشور مهم عنوان کرده و گفته است که به تلاش‌هایش در راستای رساندن کمک‌های بشری در بخش‌های افغانستان ادامه خواهد داد.

بر اساس آمار ملل متحد در حال حاضر، حدود ۲۳ میلیون شهروند افغانستان گرسنگی حاد را تجربه می‌کند و ۹۵ درصد مردم این کشور غذای کافی برای خوردن ندارند. این سازمان همچنین گفته است که ۱۰ میلیون کودک افغان برای زنده ماندن به کمک‌های فوری نیاز دارند.

کشورهای کمک‌کننده اخیراً در نشست مجازی جذب کمک‌های بشری به افغانستان، کمک ۲.۴ میلیارد دالری را برای سال ۲۰۲۲ تعهد کردند، در حالی که ملل متحد برای رسیدگی به بحران انسانی در افغانستان، خواستار کمک ۴.۴ میلیارد دالر شده بود.

در این نشست ایالات متحده، بریتانیا و اتحادیه اروپا متعهد به کمک مالی شدند. وزارت خارجۀ امریکا پس از این نشست اعلام کرد که ۲۰۴ میلیون دالر دیگر به مردم افغانستان کمک خواهد کرد.

پس از مسلط شدن دوبارۀ طالبان بر افغانستان، این کشور با بحران شدید بشری و اقتصادی مواجه شده و پیش از این برخی از سازمان‌های بین‌المللی هشدار داده اند که اگر به نیازمندان در این کشور توجه نشود، وضعیت اقتصادی افغان‌ها در ماه‌های آینده بدتر خواهد شد.

این در حالی است که افزون بر تشدید بحران بشری در این کشور، سازمان ملل متحد گفته است که برای رسیدگی به زلزله‌زدگان در ولایات خوست و پکتیکا به پول بیشتر نیاز است.

به گفتۀ اوچا برای رسیدگی فوری به زلزله‌زدگان در ولایات پکتیکا و خوست به ۱۱۰ میلیون دالر نیاز است که با این مقدار پول، برای ۳۶۲هزار نفر در این ولایات رسیدگی خواهد شد.

رامز الاکبروف، معاون نمایندۀ ویژه سرمنشی ملل متحد و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان، گفت که درخواست فوری ۱۱۰ میلیون دالر برای سه ماه آینده است و پس از آن نیاز به پول بیشتر خواهد بود.

طالبان گفته اند که در زلزلۀ اخیر در ولایات پکتیکا و خوست، ۱۰۰۶ نفر جان باخته و ۳۰۰۶ تن دیگر زخم برداشته و در حدود ۱۷ هزار و ۸۱۶ خانه به کلی و یا به گونۀ قسمی ویران شده است.

XS
SM
MD
LG