لینک های دسترسی

Breaking News

برنامۀ جهانی غذا از ادامۀ کمک‌ها به زلزله‌زدگان در افغانستان خبر داد


برنامۀ جهانی غذا (WFP) می‌گوید که روند کمک‌های اضطراری به زلزله‌زدگان در ولایات پکتیکا و خوست جریان دارد و در جریان بیشتر از یک هفتهٔ گذشته به ۲۵هزار نفر کمک‌ کرده است.

این ادارۀ ملل متحد روز جمعه اول جولای (۱۰ سرطان) گفت که این کمک‌های اضطراری شامل مواد خوراکی و غیرخوراکی است که در روزهای اخیر به باشندگان ولایات پکتیکا و خوست توزیع شده است.

این اداره با ابراز نگرانی گفته است که بر علاوۀ این زمین‌لرزه، وضعیت در افغانستان اضطراری است و از ماه‌ها به این‌سو، شهروندان این کشور با ناامنی غذایی شدید مواجه اند.

بر اساس معلومات این ادارۀ ملل متحد در حال حاضر، بیش از ۱۹ میلیون نفر در این کشور با نا امنی غذایی حاد دست و پنجه نرم‌ می‌کنند که در کنار بحران اقتصادی و خشک‌سالی در این کشور، وقوع زلزله مرگبار در ولایات جنوب-شرق افغانستان به این آمار افزوده است.

برنامۀ جهانی غذا تاکید کرده است که به تلاش‌هایش برای رسیدگی به زلزله‌زدگان در این کشور ادامه می‌دهد.

شیلی تکرال، سخنگوی برنامه جهانی غذا نیز در یک پیام ویدیویی از جامعۀ بین المللی خواسته است که باید به کمک‌های شان به افغانستان ادامه داده و نباید این کشور را فراموش کند.

خانم تکرال افزوده است که در حال حاضر، مردم این کشور با مشکلات زیاد اقتصادی مواجه است و آنان به کمک‌های نهادهای بین‌المللی و جامعۀ بین المللی به شدت نیاز دارند.

این ادارۀ ملل متحد پیش از این گفته بود که در اثر زلزله در ولسوالی‌های گیان و برمل ولایت پکتیکا و ولسوالی اسپیرۀ خوست حدود ۲۱۰۰ منزل مسکونی ویران شده است.

بر اساس تازه ترین معلومات سازمان جهانی صحت، در حال حاضر حدود ۸۰۰ خانوادۀ در مناطق در مناطق آسیب دیده بدون سرپناه زندگی می‌کنند که به کمک‌های فوری نیاز دارند.

بر اساس معلومات سازمان جهانی صحت، در زلزلهٔ هفتهٔ گذشته در ولایات خوست و پکتیکا ۱۰۳۶ نفر جان باخته و دوهزار و ۹۴۹ نفر دیگر زخمی شدند.

با گذشت حدود دو هفته از زلزلۀ مرگبار در این ولایات، روند کمک‌های کشورهای منطقه و جهان هنوز به زلزله‌زدگان جریان دارد.

در تازه‌ترین مورد، منصور احمد خان، سفیر پاکستان در کابل، گفته است که در ادامۀ کمک‌های کشورش به زلزله‌زدگان، روز گذشته به مقدار ۲۵۰ تن مواد غذایی و غیرغذایی به مقام‌های افغان در بندر غلام خان تسلیم داده‌ شد.

این در حالی است که اخیراً دفتر هماهنگی کمک‌های بشری سازمان ملل متحد در افغانستان (اوچا) گفته است که برای رسیدگی فوری به زلزله‌زدگان در ولایات پکتیکا و خوست به ۱۱۰ میلیون دالر نیاز است.

اوچا به تاریخ ۲۸ جون (هفتم سرطان) گفت که با این مقدار پول، برای ۳۶۲هزار نفر در ولایات پکتیکا و خوست که در نتیجۀ زلزله آسیب‌دیده اند، رسیدگی خواهد شد.

رامز الاکبروف، معاون نمایندۀ ویژه سرمنشی ملل متحد و هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان، گفت که درخواست فوری ۱۱۰ میلیون دالر برای سه ماه آینده است و پس از آن نیاز به پول بیشتر خواهد بود.

XS
SM
MD
LG