لینک های دسترسی

Breaking News

هشدار سپاه پاسداران به عربستان سعودی و امارات متحده عربی


حسین سلامی، معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی
حسین سلامی، معاون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سپاه پاسداران ایران روز جمعه به عربستان سعودی و امارات متحده عربی هشدار داد که "خطوط سرخ" تهران را احترام بگذارند، در غیر آن، با اقدامات تلافی جویانه مواجه خواهند شد.

هشدار ایران در حالی مطرح شده است که ایالات متحده و متحدین حوزۀ خلیج این امریکا بر ایران فشار وارد کرده اند تا تهران نفوذ منطقه یی خود را محدود کند.

جنرال حسین سلامی، معاون سپاه پاسداران ایران خطاب به مقامات عربستان سعودی و امارات متحدۀ عربی گفته است که "اگر شما از خطوط سرخ ما عبور کردید، به یقین که ما نیز [از خطوط سرخ] شما عبور خواهیم کرد. شما از توفان که ملت ایران خلق کرده می تواند، آگاه استید."

ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی را متهم به تمویل پنج مرد مسلح می کند که در ۲۲ سپتمبر بر مراسم رسم گذشت سپاه پاسداران در شهر اهواز ولایت خوزستان ایران حملۀ مسلحانه کردند که در نتیجۀ آن ۲۵ نفر به شمول ۱۲ عضو سپاه پاسداران کشته شد.

عربستان سعودی و امارات متحدۀ عرب اتهام ایران را رد کرده و گفته اند که هیچ نوع دخالت در حمله بر سپاه پاسداران ایران نداشته اند.

با آنهم سپاه پاسداران ایران تعهد کرده است که انتقام این حملۀ "مرگبار و فراموش ناشدنی" را خواهد گرفت.

این مقام سپاه پاسداران ایران در جریان نماز جمعه در تهران همچنین خطاب به رهبران عربستان سعودی و امارات متحده عربی گفته است که دست از "دسیسه و تنش" با ایران بردارند، زیرا به گفتۀ وی رهبران این دو کشور که در "خانه های شیشه یی" زندگی می کنند "توانایی تحمل انتقام ملت ایران" را ندارند.

این نظامی ایران همچنین بار دیگر ایالات متحده را متهم به حمایت از مهاجمین حملۀ ۲۲ سپتمبر بر رسم و گذشت نظامی سپاه پاسداران کرده و تاکید کرده است که واشنگتن باید "حمایت از دهشت افگنان را متوقف کند، در غیر آن، آنان [مقامات امریکایی] هزینۀ آنرا خواهند پرداخت."

مقامات ایالات متحده با رد ادعای ایران گفته است که هیچ گونه آگاهی قبلی از حمله بر مراسم رسم و گذشت سپاه پاسداران نداشته اند.

اما معاون سپاه پاسداران ایران ادعا کرده است که ایالات متحده، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات متحده عربی اتحادی را به وجود آورده اند تا بر ایران فشار بیشتر وارد کنند.

ایران و عربستان سعودی از گروه های متخاصم و رقیب در شرق میانه حمایت می کنند که شامل جنگ در سوریه و یمن می شود.

XS
SM
MD
LG