لینک های دسترسی

Breaking News

آغاز کمپاین واکسین زرقی پولیو در ۴۰ ولسوالی افغانستان


مسوولان وزارت صحت عامه افغانستان می گویند که در ساحاتی که زیر تهدید ویروس پولیو قرار دارد، افزون بر تطبیق واکسین قطره‌ای، واکسین زرقی پولیو نیز تطبیق می‌شود.

هدایت الله ستانکزی، مشاور بخش پولیو در وزارت صحت عامه افغانستان به صدای امریکا گفت که این کمپاین زرقی پولیو در بیشتر از ۴۰ ولسوالی که زیر تهدید گردش ویروس پولیو قرار دارند، تطبیق می‌شود.

آقای ستانکزی از آغاز این کمپاین در ولسوالی برمل ولایت پکتیکا خبر داد و گفت که این کمپاین در ولایت‌های شرقی کشور نیز تا یک هفتۀ دیگر آغاز خواهد شد.

او گفت: "در ولایات شرقی کشور که شامل ننگرهار، کنر، لغمان و نورستان می‌شود پلان داریم به ۱۶۰ هزار طفل زیر سن پنج سال واکسین زرقی پولیو را تطبیق کنیم."

به گفته آقای استانکزی واکسین زرقی پولیو موثر بوده و در قسمت محو ویروس پولیو نقش ارزنده دارد.

واکسین زرقی پولیو در سال ۲۰۱۷ شامل برنامه معافیت کتلوی شد و از آن زمان تا اکنون صرف در مراکز صحی توسط کارمندان آموزش دیدۀ صحی تطبیق می‌شد و میلیون‌ها طفل از آن تا حال مستفید شده اند.

حالا وزارت صحت عامه افغانستان تصمیم گرفته تا تطبیق این واکسین را در ساحاتی که در معرض خطر این ویروس قرار دارند، نیز تطبیق کند.

در افغانستان هنوز هم در برخی از ساحات ویروس پولیو در حال گردش بوده و وزارت صحت آن کشور انتظار دارد که با تطبیق این نوع واکسین، از گردش هر چه بیشتر این ویروس جلوگیری کند.

XS
SM
MD
LG