لینک های دسترسی

Breaking News

ترمپ ماتیس و رامنی را به وزارت های دفاع و خارجه در نظر دارد


جیمز ماتیس حین دست پرسی با دونالد ترمپ
جیمز ماتیس حین دست پرسی با دونالد ترمپ

دونالد ترمپ، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، امروز یکشنبه گفت که وی در نظر دارد تا جیمز ماتیس، جنرال متقاعد امریکایی، را به حیث وزیر دفاع ادارۀ خود انتخاب کند.

اظهارات آقای ترمپ در این مورد یک روز پس از آن صورت گرفت که وی با آقای ماتیس در ایالت نیو جرسی، ملاقات کرد.

رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در صفحۀ تویتر خود نوشته است که ملاقات روز شنبه وی با این جنرال متقاعد "بسیار چشمگیر و قابل توجه" بود.

در همین حال، مایک پنس، معاون رئیس جمهور منتخب ایالات متحده، در مصاحبه ای با فاکس نیوز گفته است که میت رامنی، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ میلادی، به صورت جدی مورد نظر است تا به حیث وزیر خارجۀ ادارۀ آقای ترمپ برگزیده شود.

آقای رامنی که دیروز شنبه با آقای ترمپ ملاقات کرد، از منتقدین جدی رئیس جمهور منتخب ایالات متحده در جریان مبارزات انتخاباتی امسال بود. آقای پنس گفته است که آقای رامنی نیز مایل است تا به حیث وزیر خارجۀ امریکا، مدنظر گرفته شود.

آقای میت رامنی از منتقدین سر سخت آقای دونالد ترمپ در جریان مبارزات انتخاباتی امریکا بود
آقای میت رامنی از منتقدین سر سخت آقای دونالد ترمپ در جریان مبارزات انتخاباتی امریکا بود

آقای پنس همچنین گفت که رئیس جمهور منتخب امریکا از آمدن و ملاقات با میت رامنی بسیار "سپاس گزار" است و در پهلوی سایر امریکایی های برجسته، آقای رامنی نیز مورد نظر است تا به حیث وزیر خارجۀ ایالات متحده، انتخاب شود.

اما برخی از اعضای حزب دموکرات در مورد انتخاب واقعی آقای رامنی به حیث وزیر خارجۀ ادارۀ ترمپ شک دارند.

آدم شیف، عضو مجلس نمایندگان ایالات متحده از ایالت کالیفورنیا، در مصاحبه با تلویزیون سی ان ان گفته است که او از گزینش آقای رامنی به حیث وزیر خارجۀ امریکا، بسیار خشنود خواهد شد، زیرا وی یک "دیپلومات عالی" خواهد بود.

اما آقای شیف گفته است که بررسی آقای رامنی به حیث گزینش وی به حیث وزیر خارجۀ ایالات متحده، "کاملاً جعلی" است. به گفتۀ آقای شیف، دونالد ترمپ، رئیس جمهوری منتخب امریکا، یگانه کسی که به صورت واقعی می داند که چه کسی به وزارت خارجه امریکا خواهد رسید. آقای شیف همچنین گفت که آقای ترمپ با این گونه اقدامات تلاش می کند تا اعضای حزب جمهوری خواه را گرد هم جمع کند.

XS
SM
MD
LG