لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها پناهجوی افغان به اسپانیا رسیدند


پرواز حامل ۸۴ تن از شهروند افغانستان و خانواده‌های آنان که با نیروهای اسپانیایی در این کشور کار کرده بودند، روز دوشنبه ۱۱ اکتوبر (۱۹ میزان) از طریق پاکستان، به مادرید، پایتخت اسپانیا رسید.

خبرگزاری فرانس‌پرس گزارش داده است که وزیران دفاع، خارجه و مهاجرت اسپانیا در یک پایگاه نظامی از این پناهجویان استقبال کردند.

رسانه‌های اسپانیایی از جمله روزنامه ال‌پایس و رادیو ملی اسپانیا گزارش داده اند که مادرید نزدیک به ۲۵۰شهروند افغان را که از قبل وارد پاکستان شده اند، به اسپانیا انتقال خواهد داد.

انتظار می‌رود دومین پرواز با بقیه افراد تخلیه شده روز سه‌شنبه ۱۲ اکتوبر (۲۰ میزان) به اسپانیا برسند.

وزرات دفاع اسپانیا اخیراً گفته بود که برای بیرون کشیدن افغان‌ها و خانواده‌های شان که به این کشور کار کرده اند، ماموریت جدید تخلیه را آغاز کرده است.

در جریان عملیات تخلیۀ نظامی از افغانستان – بین ۱۵ تا ۳۰ اگست سال روان کم و بیش ۱۲۴هزار نفر، عمدتاً افغان‌ها، تخلیه شدند و هم اکنون بیش از ۵۰هزار نفر آنان به پایگاه‌های نظامی در ایالات متحده منتقل شده اند.

اما هنوز هم ده‌ها هزار نفر، به شمول شهروندان خارجی،‌ متقاضیان ویزۀ خاص مهاجرت به امریکا (SIV)، فعالان جامعۀ مدنی، ژورنالستان،‌ فعالان حقوق‌بشر و حقوق زن در افغانستان گیرمانده اند و تلاش دارند آن کشور را ترک کنند.

ترس از عملکرد انتقام‌جویانۀ طالبان یکی از دلایل عمدهٔ بیرون شدن هزاران شهروندان افغانستان از کشور شان است.

XS
SM
MD
LG