لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا و بریتانیا به شهروندان شان: هوتل کابل‌ سرینا را فوراً ترک کنید


هوتل کابل سرینا
هوتل کابل سرینا

ایالات متحدۀ امریکا و بریتانیا از شهروندان شان خواسته اند که هوتل کابل سرینا را به گونۀ فوری ترک کرده و از رفت و آمد به آن جلوگیری کنند.

خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه ۱۱ اکتوبر (۱۹ میزان) گزارش داده است که این هشدارها به دنبال "تهدیدهای امنیتی" صادر شده است.

امریکا و بریتانیا تا کنون در مورد تهدیدات احتمالی بر هوتل کابل سرینا معلومات بیشتر نداده اند.

هوتل کابل سرینا در نزدیکی ارگ افغانستان، در مرکز شهر کابل موقعیت دارد و از هوتل‌های محافظت شده به شمار می‌رود که بیشتر میزبان شهروندان خارجی است.

گفته می‌شود که با بیرون شدن نیروهای خارجی از افغانستان در اخیر ماه اگست، قطر سفارت خود را در این هوتل فعال کرده و از این محل به فعالیت‌های قنسلی خود ادامه می‌دهد.

همچنین گفته می‌شود که از چند روز به این‌سو، بسیاری از جاده‌های منتهی به این هوتل به روی رفت و آمد از سوی طالبان مسدود شده و افراد این گروه تدابیر شدید امنیتی را در محل اتخاذ کرده اند.

گروه طالبان نیز تا کنون در مورد تهدیدات امنیتی بر هوتل کابل سرینا چیزی نگفته است.

هر چند تا کنون روشن نیست، چه تعداد از شهروندان امریکایی هنوز هم در افغانستان گیرمانده اند، اما پیش از این، مقامات وزارت خارجه امریکا تخمین زده بودند که در حال حاضر، حدود ۱۰۰ شهروند امریکایی و دارندگان کارت اقامت دایمی امریکا یا گرین کارت منتظر خروج از افغانستان استند.

وزارت خارجهٔ امریکا پیش از این گفته بود که بزرگترین مانع فراراه تخلیه شهروندان این کشور از افغانستان "غیرقابل پیش بینی بودن" طالبان است.

این در حالی است که اخیراً حملات انفجاری که بیشتر گروه داعش مسوولیت آن را به عهده گرفته در برخی ولایات افغانستان افزایش یافته است.

در تازه‌ترین مورد، یک مهاجم داعش روز جمعه، حملۀ انتحاری را بر یک مسجد شیعیان در کندز انجام داد که به گفتۀ طالبان در این حمله ۴۶ نفر کشته و دست‌کم ۱۴۳ نفر زخمی شدند، هرچند برخی منابع شمار کشته شدگان این حمله را حدود ۱۰۰ نفر گزارش داده اند.

گروه داعش همچنان در جریان عملیات تخلیۀ نظامی از افغانستان در ماه اگست، حملۀ انتحاری را در میان ازدحام مردم در برابر دروازۀ میدان هوایی کابل انجام داد که که در آن کم و بیش ۱۷۰ شهروند افغانستان و ۱۳ نظامی امریکایی کشته شدند.

XS
SM
MD
LG