لینک های دسترسی

Breaking News

مهلت تطبیق جبری واکسین کووید۱۹ به کارمندان حکومت امریکا تمدید شد


اتحادیه کارمندان دولت امریکا روز سه شنبه هشتم نومبر (۱۸ عقرب) از قصر سفید خواست تا ضرب الاجل تزریق واکسین کووید۱۹ را برای کارمندان دولتی تمدید کند.

قصر سفید برای همه کارمندان دولتی مهلت تعیین کرده است تا ۲۲ نومبر هر دو دوز واکسین کووید۱۹ را تطبیق کنند.

اما قصر سفید هفتهٔ گذشته مهلت هشتم دسمبر برای کارمندان قراردادی را تمدید کرد و آنان تا چهارم جنوری ۲۰۲۲ میلادی فرصت دارند تا هر دو دوز واکسین کووید۱۹ را تطبیق کنند.

حال اتحادیه کارمندان دولت امریکا که از بیش از ۷۰۰ هزار کارمندان دولتی نمایندگی می کند،‌ از قصر سفید خواسته است تا مهلت تطبیق واکسین کووید۱۹ برای کارمندان دولتی را نیز تا چهارم جنوری ۲۰۲۲ تمدید کند.

این اتحادیه گفته است که تعیین مهلت‌های مختلف برای کارمندان فدرال و کارمندان قراردادی هم برای "روحیهٔ آنان مضر است و هم اساساً غیرقابل توجیه است."

این نهاد در یک "درخواست فوری" گفته است که کارمندان قراردادی در اغلب موارد در کنار کارمندان فدرال کار می‌کنند."

دلیلی که قصر سفید هفتهٔ گذشته مهلت کارمندان قراردادی را از هشتم دسمبر ۲۰۲۱ تا چهارم جنوری ۲۰۲۲ تمدید کرد، بخشی از اقدامات گسترده بود تا شرکت‌ها بتوانند واکسین کووید۱۹ را بر کارمندان قراردادی تطبیق کنند، زیرا آنان در جریان فصل تعطیلات زمستانی با کمبود نیروی بشری مواجه اند.

اورت کلی، رییس اتحادیه کارمندان حکومت امریکا گفت: "این معیار‌های دوگانه سبب سردرگمی و ناراحتی کارمندان فدرال شده است."

شماری از شرکت‌های هوایی مانند خطوط هوایی امریکا و شرکت هوایی بویینگ ضرب الاجل تطبیق واکسین کووید-۱ برای کارمندان خود را تا چهارم جنوری ۲۰۲۲ تمدید کرده اند.

بر اساس فرمان اجراییه جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، همه کارمندان فدرال باید آخرین دوز واکسین کووید-۱۹ خود را تا هشتم نومبر ۲۰۲۱ دریافت کنند تا اینکه به تاریخ ۲۲ نومبر منحیث افرادی تلقی شوند که این واکسین را به طور کامل دریافت کرده اند.

شیوع گونۀ دلتای کروناویروس در ایالات متحده که به شدت ساری است، سبب شده است تا حکومت ایالات متحده این اقدام را روی دست گیرد.

بر اساس این فرمان، افرادیکه به دلیل مسایل مذهبی و یا صحی از دریافت واکسین معاف نشده اند و واکسین را دریافت نکرده اند، مرتکب نقض این فرمان اجراییه شناخته می شوند و با اقدامات انظباطی از جمله اخراج از وظیفه مواجه می شوند.

بر اساس تازه‌ترین آماری که از سوی پوهنتون جانس هاپکینز ایالات متحده نشر شده است، تا حال ۵۹ در صد جمعیت امریکا، ۱۹۴ میلیون نفر، به طور کامل واکسین کووید۱۹ را دریافت کرده است.

بر اساس این آمار، از آغاز شیوع بیماری کووید-۱۹ در امریکا، بیش از ۷۵۷ هزار ۳۰۰ نفر در اثر ابتلا به این ویروس کشنده، جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG